آفتاب

از گفتگو میان حزب الله و مستقبل استقبال می کنیم

از گفتگو میان حزب الله و مستقبل استقبال می کنیم

وزیر امور خارجه، مردم لبنان را نماد همزیستی، تعامل و تقارب میان مذاهب و طوائف مختلف دانست و گفت: از گفتگوها میان حزب الله و جریان مستقبل استقبال می کنیم.

وزیر امور خارجه، مردم لبنان را نماد همزیستی، تعامل و تقارب میان مذاهب و طوائف مختلف دانست و گفت: از گفتگوها میان حزب الله و جریان مستقبل استقبال می کنیم. پشتیبانی از اسلام اصیل و آرمان فلسطین به دور از گرایش های طایفه ای، مبنای سیاست خارجی ایران است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از اداره کل دیپلماسی وزارت امور خارجه، هیئت تجمع علمای مسلمین لبنان، شامل جمعی از علمای برجسته سنی و شیعه این کشور و همچنین دبیرکل جبهه عمل اسلامی لبنان که برای شرکت در همایش وحدت اسلامی در تهران به سر می برند، عصر چهارشنبه در دیدارهای جداگانه با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، ضمن تبریک هفته وحدت و سالروز میلاد پیامبر بزرگ اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، درباره آخرین تحولات جهان اسلام رایزنی کردند.
رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان، در این دیدارها از تلاش هوشیارانه و ایفای نقش موثر علماء در مقابله با فتنه های مذهبی که وحدت و مصلحت جهان اسلام را هدف قرار داده است، قدردانی کرد و گفت: پشتیبانی از اسلام اصیل و آرمان فلسطین به دور از گرایش های طایفه ای، مبنای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.  
ظریف تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، همواره از گفتگو، تفاهم و همبستگی ملی در لبنان حمایت کرده و در کنار دولت، ارتش، مردم و مقاومت لبنان در برابر تجاوزگری صهیونیستی و تروریسم و افراط گرایی خواهد ایستاد.
شیخ احمد الزین، رئیس این تجمع که از علمای برجسته اهل سنت لبنان نیز به شمار می رود، نیز در این دیدار گفت: ما از ابتدای انقلاب، با امام خمینی (ره) بر سر اسلام و بر محور وحدت اسلامی و دفاع از حق و عدالت و آرمان فلسطین بیعت کردیم و بر عهد خود با ولایت فقیه استوار مانده ایم.
همچنین شیخ حسان عبدالله، دبیرکل تجمع علمای مسلمین لبنان، در این دیدار گفت: علمای مسلمان، به تاسی از منش وحدت بخش جمهوری اسلامی ایران، با همبستگی و وحدت خود، نقش بارزی در مقابله با فتنه های دشمنان داشته اند.
همچنین شیخ زهیر جعید، دبیرکل جبهه عمل اسلامی لبنان، گفت: مقاومت لبنان و آرمان فلسطین، مدیون حمایت های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران است و کرامت ما نیز در گرو وحدت و مقاومت است.
کد N665019

وبگردی