آفتاب

نشست اتحادیه عرب در 15 ژانویه به منظور رسیدگی به پرونده فلسطین

نشست اتحادیه عرب در 15 ژانویه به منظور رسیدگی به پرونده فلسطین

یک مقام اتحادیه عرب اعلام کرد، این اتحادیه در تاریخ 15 ژانویه نشستی به منظور بحث بر سر تلاش شکست خورده فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت سازمان ملل در 30 دسامبر پیش‌نویس قطع نامه ای را که برای اسرائیل، ضرب‌الاجلی دوازده ماه به منظور رسیدن به توافق صلح با فلسطینی ها و عقب نشینی کامل سربازانش از اراضی فلسطینی تا اواخر سال 2017 تعیین می کرد، رد کرد.

اتحادیه عرب خواهان نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو این اتحادیه به منظور بحث بر سر این مسأله شده است.

احمد بن حلی، معاون دبیر کل اتحادیه عرب به خبرنگاران گفت: در این نشست برخی مسائل مورد بررسی قرار خواهند گرفت اما مسأله اصلی تحولات مربوط به پرونده فلسطین در سازمان ملل از جمله شکست فلسطین در تصویب قطع نامه در شورای امنیت سازمان ملل است.

حلی خاطر نشان کرد:‌ این نشست همچنین به بحث درباره اقدامات آتی به منظور حمایت از جایگاه فلسطین خواهد پرداخت.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در آستانه این نشست که هفته آینده برگزار می‌شود، قصد دارد در یک گردهمایی دیگر صلح عربی به طور جداگانه حضور پیدا کند. پس از شکست تصویب پیش‌نویس این قطع نامه، فلسطینی‌ها اکنون به دنبال پیوستن به دادگاه کیفری بین‌المللی هستند تا بتوانند رهبران اسرائیل را به اتهام ارتکاب جرائم جنگی تحت تعقیب قرار دهند.

انتهای پیام

کد N664910

وبگردی