آفتاب

کره شمالی در یک قدمی نصب کلاهک‌های هسته‌ای بر روی موشک‌های کروز

کره شمالی در یک قدمی نصب کلاهک‌های هسته‌ای بر روی موشک‌های کروز

کره‌جنوبی معتقد است که دانشمندان کره شمالی با نصب کلاهک‌های هسته‌ای بر روی موشک‌هایی که قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای را دارند تنها اندکی فاصه دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از سایت خبری تلگراف، بنا به اعلام وزارت دفاع کره‌جنوبی،‌ کره شمالی به پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه فشرده‌سازی کلاهک‌های هسته‌ای و نصب آن بر روی موشک‌های کروز دست یافته‌اند.

هم‌چنین در این اطلاعیه‌ آمده است: کره شمالی هم‌اکنون دارای 88 کیلوگرم پلوتونیم مناسب برای ساخت سلاح هسته‌ای است. هم‌چنین کره شمالی به شدت در حال تلاش است تا درصد غنی‌سازی اورانیوم خود را افزایش دهد.

یک مقام ارشد وزارت دفاع کره‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری یونهاپ در این‌باره گفت: در حال حاضر هیچ مدرک معتبری در زمینه دستیابی پیونگ یانگ به فن‌آوری لازم برای نصب کلاهک‌ هسته‌ای بر روی موشک‌های کروز وجود ندارد اما اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که کره شمالی سرمایه‌گذاری عظیمی برای دستیابی به این فن‌آوری انجام داده است.

این مقام وزارت دفاع کره جنوبی هم‌چنین اظهار کرد: با درنظرگرفتن این مساله که 3 تا 7 سال زمان برای دستیابی به فن‌آوری نصب کلاهک‌های هسته‌ای بر روی موشک‌های کروز لازم است و نیز با توجه به آن‌که از زمان نخستین آزمایش هسته‌ای کره‌شمالی هشت سال گذشته است؛ می‌توان گفت که این کشور هم‌اکنون به پیشرفت‌های قابل توجهی در این زمینه دست یافته است.

کره شمالی در روزهای گذشته، صدور تحریم‌های جدید آمریکا علیه این کشور را به دلیل هک شرکت‌ سونی پیکچرز را به شدت محکوم کرده است.

انتهای پیام

کد N664635

وبگردی