آفتاب

دیدار رئیس‌جمهور ونزوئلا با همتای چینی خود در پکن

دیدار رئیس‌جمهور ونزوئلا با همتای چینی خود در پکن

رئیس جمهوری ونزوئلا در بحبوحه امیدها برای دریافت وام‌های جدید به منظور تقویت اقتصاد مصیت زده کشورش، با رئیس جمهوری چین دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در جریان مذاکرات با نیکولاس مادورو، همتای ونزوئلایی‌اش در پکن ضمن تاکید مجدد بر اهمیت روابط دوجانبه گفت: کاراکاس و پکن از یک همکاری استراتژیک مناسب برخوردار هستند و همکاری‌هایشان را در تمامی حوزه‌ها گسترش می‌دهند.

اگرچه هیچ اظهار نظر فوری درباره قرض‌های جدید چین مطرح نشد اما مادورو روز یکشنبه گفت، وی با شی جینپینگ درباره دریافت وام برای پروژه‌های نفتی، اقتصادی، آموزش و تکنولوژی مذاکره می‌کند.

چین بزرگترین طلبکار ونزوئلا است و در پنج سال گذشته بیش از 40 میلیارد دلار وام به کاراکاس داده که بخشی از آن به صورت ارسال شبکه‌های نفت پرداخت شده است. اگرچه پکن مشتاق حفظ سلامت روابطش است اما اگر دورنماهای پرداخت قرض‌هایش مبهم باشد، تمایلی به ادامه ارائه وام‌های هنگفت به ونزوئلا ندارد.

چین سال گذشته میلادی شرایط وام دهی‌اش را تسهیل و مدت بازپرداخت‌ها را تمدید کرده و به حداقل شرایط تبادلات کالا پایان داد.

ونزوئلا با بالاترین نرخ تورم جهانی، رکود و سقوط ارزش پولی که بخشی از آن به خاطر کاهش قیمت نفت به وجود آمده دست و پنجه نرم می‌کند.

ونزوئلا تاکنون برای راضی کردن کشورهای عضو اپک برای بالا بردن قیمت نفت ناموفق بوده است.

95 درصد از درآمد صادراتی ونزوئلا به نفت وابسته است.

انتهای پیام

کد N664577

وبگردی