آفتاب
معاون زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران:

تشکیل انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی در دست بررسی است

تشکیل انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی در دست بررسی است

علاوه بر معاونت حقوقی ریاست جمهوری و دفتر حقوقی معاونت زنان٬ معاونت حقوقی با همکاری قوه قضاییه در حال بررسی کارشناسی اسیدپاشی است که مجازات جرم اسیدپاشی را تشدید شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با تاکید این موضوع که با یکی از مصدومان اسیدپاشی یعنی سهیلا جورکش در تهران دیدار کردم و مستمرا نیز پیگیر و ضعیت او بودیم٬ گفت: اخیرا در شبکه‌های اجتماعی دیدم که از قول پدر او ابراز نارضایتی شده برای همین سریعا با خانواده مصدوم تماس گرفتیم که آنها این مطلب را تکذیب کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهین دخت مولاوردی در پایان جلسه هیات دولت با حضور درجمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی براینکه سرانجام لایحه تصویب مجازات اسید پاشی به کجا رسید و آیا از وضعیت زنانی که مورد اسیدپاشی قرار گرفتند اطلاع دارید٬ گفت: بررسی این لایحه همزمان با جرائم و اتفاقاتی بود که رخ داد و به صورت سلسه‌وار تکرار شد در همین رابطه دفتر حقوقی معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری این مسئله را در دستور کار قرار داد و گزارشی در همین راستا به ریاست جمهور و معاونت حقوقی دادیم.

وی گفت: همزمان با معاونت حقوقی ریاست جمهوری دفتر حقوقی معاونت زنان نیز کار کارشناسی خود را آغاز کرد و این لایحه آماده است٬ البته ما مطلع شدیم معاونت حقوقی با همکاری قوه قضاییه در حال بررسی کارشناسی این مسئله است که امیدواریم این بررسی‌ها٬ مجازات جرم اسیدپاشی را تشدید کند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری یادآور شد: با یکی از مصدومان اسیدپاشی یعنی سهیلا جورکش در تهران دیدار کردم و مستمرا نیز پیگیر وضعیت او بودیم؛ اخیرا در شبکه های اجتماعی دیدم که از قول پدر او ابراز نارضایتی شده برای همین سریعا با خانواده مصدوم تماس گرفتیم که آنها این مطلب را تکذیب کردند.

مولاوردی با بیان اینکه تاکنون فرصت ملاقات با سایر قربانیان را نداشتیم٬ گفت: با این حال خانم ابتکار در سفر به استان اصفهان با این قربانیان دیدار کرده ما هم مترصد فرصت برای پیگیری درمان این عزیزان هستیم.

وی گفت: البته پیشنهاداتی مطرح شد مبنی بر تشکیل انجمن یا صندوق حمایت از قربانیان اسیدپاشی که این پیشنهاد در حال بررسی است تا بحث تسهیل درمان این افراد به نتیجه برسد.

کد N664193

وبگردی