آفتاب
کیوان ساکت مطرح کرد:

صنعتگران در تمام تاریخ ایران حامی هنر بوده‌اند

صنعتگران در تمام تاریخ ایران حامی هنر بوده‌اند

کیوان ساکت که در مراسم هشتمین «جشنواره صنعت پلاستیک» تقدیر شد، در سخنانش به حمایت صنعتگران از هنر در طول تاریخ ایران اشاره کرد و تأکید کرد که ایران به لحاظ موسیقی و ادبیات از دیگر کشورها متمایز است.

به گزارش خبرگزاری مهر، کیوان ساکت که عصر روز گذشته سه شنبه 16 دی ماه در هشتمین دوره «جشنواره صنعت پلاستیک ایران» مورد تقدیر قرار گرفت، در سخنانش با بیان این که در تمام ادوار تاریخی ایران صنعتگران حامی هنر بوده‌اند گفت: آن چه به لحاظ ظاهری ما را از دیگر کشورها متمایز می‌سازد چیزی نیست به جز موسیقی و ادبیات.

وی با اشاره به سخن حسنین هیکل روزنامه‌نگار مصری درباره ایرانی ماندن ایرانی ها در طول تاریخ یادآور شد: این روزنامه نگار دلیل عرب شدن مصری ها را بر خلاف ایرانی ها که ایرانی باقی مانده اند، حضور ادیبی چون فردوسی ذکر کرده است.

ساکت همچنین به آشنا شدن گوته شاعر شهیر آلمانی با حافظ اشاره کرد و یادآور شد: گوته در 50 سالگی با حافظ آشنا می شود، هر چند ترجمه از منزلت اشعار بسیار فرو می‌کاهد اما حافظ چنان روی گوته تاثیرگذار بود که وی با زبان حافظ، حافظ می‌خواند.

این آهنگساز و نوازنده در بخش دیگری از سخنانش درباره تأثیرگذاری شاعران و ادیبان ایرانی در کل دنیا بیان کرد: در آمریکا بیشترین فروش آمار کتاب مربوط به انجیل بوده است، اما این آمار حدود 10 سال است که با فروش کتاب مولانا شکسته شده است.

در مراسم اختتامیه هشتمین «جشنواره صنایع پلاستیک ایران» مسئولان این جشنواره با اهدای لوحی از این هنرمند قدردانی کردند. این جشنواره با اجرای گروه‌های مختلف موسیقی همراه بود و با معرفی برگزیدگان این صنعت در هتل المپیک به کار خود پایان داد.

 

 

کد N664078

وبگردی