آفتاب
بیست‌وهشتمین کنفرانس وحدت اسلامی

فرمانده سپاه بدر عراق: داعش به کل جهان ضربه وارد می‌کند

فرمانده سپاه بدر عراق: داعش به کل جهان ضربه وارد می‌کند

یک فرمانده سپاه بدر عراق گفت: اگر کسی فکر کند داعش از اهل سنت است در اشتباه است. امروز بیشترین ضرر را داعش به دین وارد می‌کند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هادی العامری در بیست‌وهشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با عنوان "امت واحده اسلامی؛ چالش‌ها و راهکارها که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: مهم‌ترین مساله‌ای که در جهان اسلام وجود دارد مساله تکفیری‌هاست و باید تمام جهان اسلام برای مبارزه با داعش فعال باشند. امروز خطری که ما را تهدید می‌کند همین تروریسم کور و بدون اندیشه تکفیر است. آنها می‌خواهند امت‌های ما را در هم بکوبند.

این فرمانده سپاه بدر عراق ادامه داد: با هر اسمی که خواستند جریان تفکیری را راه انداختند. حتی آنها می‌خواستند تحت عنوان بهار عربی نیز کارهای تفرقه‌افکنانه انجام دهند و اسلام را نابود کنند. حمایت‌های مالی که کشورهای اروپایی از داعش می‌کنند بسیار زیاد است و همین حمایت‌های آنها از داعش است که سبب به وجود آمدن این گروه‌ها شده است. غرب فکر می‌کند که دارد از سنی‌ها حمایت می‌کند ولی این حرف کاملا اشتباه است. داعش نه تنها برای اهل سنت ضررآور است بلکه به کل جهان ضربه وارد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی فکر کند داعش از اهل سنت است در اشتباه است. امروز بیشترین ضرر را داعش به دین وارد می‌کند. آنها به دنبال از هم پاشیدن امت اسلامی هستند و امروز جوانان کشور عراق با شجاعت به مقابله با آنها پرداخته‌اند.

این فرمانده سپاه بدر عراق ادامه داد: ما امروز عملیات‌های بسیار زیادی را در عراق برای نابودی داعش انجام می‌دهیم و امروز هم یک عملیات داریم که به سمت کرکوک و موصل حرکت می‌کنیم. ما با خدا هستیم و او هم ما را یاری می‌کند. ما تمام سرزمین عراق را از شر داعش نجات می‌دهیم و امیدواریم این اجلاس دستاوردهای بسیار زیادی را برای رسیدن به وحدت به همراه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در ادامه کنفرانس بین‌المللی وحدت، عدنان منصور وزیر پیشین امور خارجه لبنان اظهار کرد: اگر در هر جامعه‌ای فتنه وجود دارد دلیل آن این است که سیاست‌های ناهنجار و غلطی در آن کشور است که آن سیاست‌ها سبب اختلاف و تفرقه می‌شود و رژیم حاکم مسئول آن است.

وزیر پیشین امور خارجه لبنان ادامه داد: در جوامع اسلامی قوم، نژاد و رنگ معنایی ندارد و همه باید به دنبال پیشرفت و دوری از تبعیض باشند. در تمام جوامع قومیت‌های مختلفی وجود دارد ولی همگی باید به دنبال وحدت باشند. اگر وحدت به وجود بیاید دیگر تبعیض معنایی ندارد.

وی در پایان گفت: جوامع با رسیدن به وحدت می‌توانند اختلافات را در نطفه خفه کنند. اسلام از بدو تاسیس تاکنون هیچ تبعیضی را برای مسلمانان قائل نشده است و مساوات اصل اساسی دین اسلام است.

انتهای پیام

کد N663986

وبگردی