آفتاب

گفت‌وگوی تلفنی نخست وزیر عراق با ولیعهد عربستان

گفت‌وگوی تلفنی نخست وزیر عراق با ولیعهد عربستان

حیدر العبادی در گفت‌وگوی تلفنی با ولیعهد عربستان بر لزوم تقویت تلاش‌های مشترک دو کشور برای نابودی داعش تاکید کرد. وی در این گفت‌وگو از سلامت ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان نیز اطمینان یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق در گفت‌وگوی تلفنی شب گذشته با سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان با تاکید بر اینکه مواجه با خطر گروه تروریستی داعش نیازمند همکاری مشترک دو کشور است، گفت: خطرات گروه تروریستی داعش تنها متوجه عراق نیست بلکه علیه کل منطقه و جهان است

وی ادامه داد: تجاوز اخیر این گروه تروریستی به پاسگاه‌های مرزی مشترک دو کشور و کشته شدن تعدادی از نیروهای دو کشور خطرناک بودن این گروه تروریستی برای منطقه و لزوم مقابله با آن در چارچوب تلاش‌های مشترک را دو چندادن می‌کند.

العبادی همچنین از سلامت پادشاه عربستان که از چندی پیش در بیمارستان‌ بستری است، اطمینان یافت.

همچنین در این تماس تلفنی درباره راه‌های تقویت روابط دو جانبه در زمینه‌های مختلف و همکاری آینده دو کشور برای نابودی گروه تروریستی داعش گفت‌وگو شد.

این تماس تلفنی یک روز پس از اینکه دولت عراق بر آمادگی خود برای مقابله با تجاوزاتی که در مرزهای مشترک عربستان و عراق رخ می‌دهد و مقابله با این مورد خاص، انجام شد و دو طرف بر تمایل خود برای ادامه روابط دوستانه با یکدیگر تاکید کردند.

وزارت خارجه عراق همچنین کشته شدن دو نیروی امنیتی عربستان در حمله اخیر داعش به مرزهای مشترک دو کشور را به شدت محکوم و اعلام کرد: در حالی که شاهد گسترش روابط دو جانبه و مشترک عراق با عربستان هستیم یک گروه تروریستی صبح روز شنبه به خودرو گشتی نیروهای مرزبانی عربستان در مرزهای شمالی این کشور حمله کردند و یکی از تروریست‌ها در عملیاتی انتحاری با منفجر کردن کمربند انفجاری خود منجر به کشته شدن دو نیروی امنیتی و زخمی شدن سه تن دیگر شد.

در این بیانیه بر ادامه روابط دوستانه دو کشور و ادامه همکاری‌ها برای مقابله با خطر تروریسم تاکید شده است.

انتهای پیام

کد N663893

وبگردی