آفتاب

شجاعی کیاسری: مذاکرات هسته‌ای پیشرفت داشته است

شجاعی کیاسری: مذاکرات هسته‌ای پیشرفت داشته است

یک عضو کمیسیون فرهنگی گفت: مذاکرات هسته‌ای به همت ایستادگی ملت، رهبری حکیمانه و عملکرد دولت رو به پیشرفت بوده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، رمضانعلی کیاسری، در نطق میان دستور امروز (چهارشنبه) گفت: حماسه 9 دی نمادی از اراده پاک و ایمانی استوار و باوردهای اسلامی و انقلابی ملت شریف و عزیز ایران برای همیشه ثبت و ضبط شد.

نماینده مردم ساری ضمن گرامیداشت هفته وحدت، گفت: این هفته صرفا نباید یک نامگذاری دینی تلقی شود. بلکه امید داریم با بیداری جهان اسلام و تمسک به سند ویژه نبی مکرم اسلام زمینه‌های تجلی و شکوه و عظمت اسلام ناب با اتحاد و همدلی شیعه و سنی فراهم شود تا ریشه‌های دیدگاههای تکفیری که توحش را در رفتار خود به نام اسلام عزیز و پیامبر عظیم الشان اسلام با دستور استکبار جهانی القاء می‌کنند و مصیبت بزرگی راب رای مسلمانان و بشریت به وجود آورده‌اند به ذلال رحمت ورافت احکام نورانی و آموزه‌های قرآنی و اخلاق نبوی مبدل کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی رو به پیشرفت دانستن مذاکرات 1+5 ، گفت: این مذاکرات به همت ایستادگی ملت و رهبری حکیمانه و عملکرد دولت به دست آمده است. گذر از اختلافات کلان و نشست بر سر جزییات و تکمیل و پذیرش مقامات آمریکایی در نشست برابر در مقابل نمایندگان جمهوری اسلامی و تحرکات فرودگاهی وزیر خارجه آمریکا را نشان از اقتدار جمهوری اسلامی و پیروزی قاطع در این میدان می‌دانیم. اما این موفقیت‌ها نباید تدبیر و انگیزه و خلاقیت تصمیم سازان کشور را در حل مشکلات اقتصادی مردم در عمل تحت‌الشعاع قرار دهد و چشم به خروجی این مذاکرات داشته باشند وف رصت‌های طلایی برای حل مشکلات معیشت، اشتغال و تولید و نگاه عمیق و اجرایی به اقتصاد مقاومتی را از دست بدهند.

وی کاهش وابستگی بودجه به منابع نفتی را در گرو تقویت تولید دانست و افزود: امید آن داریم روزی برسد که کلیت بودجه از درآمدهای غیر نفتی تدوین و از این نعمت، لقمت آور بگذریم و شکوفایی اقتصادی را در تولیدات کشاورزی؛ صنعتی و گردشگری یو توسعه علمی و آموزشی جستجو کنیم.

شجاعی کیاسری بی‌آبی استان مازندران را برای شنوندگان خنده‌دار دانست و افزود: کوتاهی تاریخی وزارت نیرو در جمع آوری آبهای سطحی پس از گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در سد سازی و مهار آب در استان مازندران کمتر از 10 درصد است. همین مساله موجب شد بی آبی مفرط در برخی شهرها و روستاها زندگی عادی را بر مردم سخت و دشوار کند.

به گفته‌ی نماینده مردم ساری دفع فاضلاب در استان را نیازمند همت و تدبیر مدیران وزارت نیرو دانست و ابراز تاسف کرد: ضعف در برخی مدیریت اجرایی مدیران ملی و استانی و سیاسی کاری آنان به مقوله‌ی آب و فاضلاب زمینه خدمت موثر به مردم را کند یا بعضا تعدیل کرده است.

وی در تذکری به جبهه چیت چیان تذکر داد نسبت به احداث دو سد جدید و ترمیم یک سد دیگر در استان مزانردان اقدام کند.

این عضو کمیسیون فرهنگی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت متذکر شد: هر چه سریعتر مشکل شهرک‌های صنعتی وزیر ساخت و خدمات زیر بنایی و حمایتی فنی و عمرانی آن را در دستور کار قرار دهد. متاسفانه 50 درصد از فعالان در این حوزه غیر فعال هستند. این مساله انگیزه سرماهی گذاری در شهر‌ک‌ها را از سرمایه گذاران سلب کرده است و نسبت به واردات بی رویه برنج و مرکبات کشاورزان وباغداران را زیر آوار سنگین قسط و بدهی بانکها له و سبک و کار آنان را دچار مشکل کرده است.

انتهای پیام

کد N663828

وبگردی