آفتاب
بیست‌وهشتمین کنفرانس وحدت اسلامی

یک عالم لبنانی: وحدت، پاکی و تفرقه عین نجاست است

یک عالم لبنانی: وحدت، پاکی و تفرقه عین نجاست است

یکی از علمای برجسته لبنان گفت: در حالی که بسیاری از کشورها به دنبال اختلاف‌افکنی هستند ایران به دنبال وحدت است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شیخ عفیف النابلسی یکی از علمای برجسته لبنان در مراسم افتتاحیه بیست‌وهشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با عنوان "امت واحده اسلامی؛ چالش‌ها و راهکارها" گفت: اکنون در وضعیتی هستیم که بسیاری از کشورهای اسلامی در وضعیت خطرناک قرار دارند و همزمان با تمامی این خطرات جمهوری اسلامی ایران همچنان با امید و قدرت خود مسیرش را ادامه می‌دهد و دچار تفرقه و اختلاف نمی‌شود. ایران چهره باثباتی از وحدت و یکپارچگی را از خود نشان داده است.

این عالم برجسته لبنانی گفت: ایران دنبال سیاست‌های اختلاف‌انگیزی نیست و همچنین استعمارگران را به رسمیت نمی‌شناسد و اجازه نمی‌دهد که فریب‌ها و توطئه‌های آنها در کشورش پیاده شود. بسیاری از شعارهایی که کشورهای اسلامی مطرح می‌کنند در حد شعار باقی می‌ماند در حالیکه جمهوری اسلامی ایران به وحدت به شکل عملی برخورد می‌کند.

وی تصریح کرد: وحدت مورد نظر ما مستلزم اتحاد و یکپارچگی است. مواضع رسمی جمهوری اسلامی ایران بر اساس این است که کشورهای مسلمان باید به یک امت واحد و یکپارچه تبدیل شوند و بر تمام مشکلات غلبه کنند. ایران در کاستن اختلافات منطقه نقش اساسی دارد.

این عالم برجسته لبنانی یادآور شد: در حالیکه بسیاری از کشورها به دنبال اختلاف‌افکنی هستند ایران به دنبال وحدت است. ایران با تمام توان به دنبال تصحیح چهره ناب اسلام است در حالیکه برخی از کشورها بر اختلافات دامن می‌زنند ایران به مساله فلسطین اهمیت می‌دهد و هرگز از این مساله چشم‌پوشی نمی‌کند. کشور ایران علیرغم تمام محاصره‌های اقتصادی به دنبال ساختن آینده خود است و از جریان مقاومت حمایت می‌کند و چهره اسلام را همان‌گونه که هست نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: ما به دنبال برقراری‌های روابط مناسب انسانی و اسلامی هستیم و باید از اختلافات جزئی و عقیدتی فاصله بگیریم. ایران امروز جهان اسلام را رهبری می‌کند. دشمن فکر می‌کند اختلافات ما ابدی است در حالیکه قرآن می‌گوید امت سرافراز امت واحد است پس اگر ما به آن وحدتی که مدنظر قرآن است برسیم حتما پیروز و سرافراز می‌شویم. امتی شایسته است که در سایه قرآن باشد و به راه خود ادامه دهد.

این عالم برجسته لبنان در پایان گفت: وحدت پاکی و تفرقه عین نجاست است. ما امروز باید به دنبال این باشیم که چگونه می‌توانیم به تقوا و پرهیزکاری برسیم و این تقوا است که باعث می‌شود وحدت حفظ شود.

انتهای پیام

کد N663761

وبگردی