آفتاب

کره‌شمالی بار دیگر در مورد اعلامیه‌های ضد پیونگ‌یانگ هشدار داد

کره‌شمالی بار دیگر در مورد اعلامیه‌های ضد پیونگ‌یانگ هشدار داد

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی امروز (چهارشنبه) ضمن محکوم کردن کره‌جنوبی به خاطر فرستادن بالن‌های حامل اعلامیه از مرز کره شمالی، هشدار داد، چنین اقداماتی می‌تواند روابط میان این دو کشور را به "مرحله فاجعه آمیزی" برساند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارشی نوشت: همانطور که تاکنون اعلام شده کره‌شمالی هرگز هیچ گونه اقدام بی‌ملاحظه‌ای را که به سیستم اجتماعی، زندگی، روح و شرافت مردم این کشور توهین کند، نخواهد بخشید.

روز دوشنبه گروهی از پناهجویان کره‌شمالی بالن‌های حامل 600 هزار اعلامیه ضد پیونگ یانگی را از استان پئونچئون کره جنوبی به مرز کره شمالی فرستادند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی افزود: این اقدام رویارویی تنها توسط تعدادی از انسان‌های منفور صورت نگرفته بلکه آمریکا ونیروهای محافظه کار جناح راست کره‌جنوبی نیز پشت آن‌ها بودند. این یک حقیقت کاملا شخصی است که آمریکا این انسان‌های منفور فراری برای انجام عملیات‌های ارسال اعلامیه‌های ضد کره شمالی تامین مالی می‌کند.

این خبرگزاری ادامه داد: این اقدام بی‌ملاحظه در زمانی رخ داد که مردم کره به بهبود روابط میان سئول و پیونگ یانگ در سایه سخنرانی‌ سال نو کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی امیدوار شده بودند.

خبرگزاری سمی کره شمالی در این گزارش خود همچنین گفت: این اعلامیه‌ها به شدت روند بهبود روابط میان دو کره را متزلزل میکند. ما از مقامات کره جنوبی می‌خواهیم تا موضع خود را در رابطه با روابط دو کره مشخص کند. سئول باید اکنون تصمیم بگیرد که آیا با چشم پوشی از این اقدامات بی‌ملاحظه افرادی که بیشتر از آنکه زنده باشند، مرده‌اند، می‌خواهد مجددا روابط را به مرحله فاجعه آمزیی خواهد رساند یا صداقت را برای بهبود روابط و مذاکره پیشه خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N663507

وبگردی