آفتاب
با موافقت نمایندگان تصویب شد:

بخشودگی جریمه‌های تسهیلات در صورت تعهد بنگاه‌ها

بخشودگی جریمه‌های تسهیلات در صورت تعهد بنگاه‌ها

جریمه‌ تسهیلات بنگاههای دارای بدهی در سال‌های 89 تا 92 به‌صورت جداگانه محاسبه و در انتهای دوره بازپرداخت و درصورت انجام تعهدات به موقع بنگاه تولیدی، مشمول بخشودگی می‌گردد.

جریمه‌های تسهیلات بنگاههای تولیدی که به‌دلیل شرایط کشور طی سالهای 1389 تا 1392 دچار مشکل و دارای بدهی سررسیدگذشته گردیده‌اند٬ به‌صورت جداگانه محاسبه و در انتهای دوره بازپرداخت و درصورت انجام تعهدات به موقع بنگاه تولیدی، مشمول بخشودگی می‌گردد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ نمایندگان مچلس امروز در جریان بررسی لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور با ماده الحاقی 3 به لایحه مذکور با 130 رأی موافق، 1 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده الحاقی3 این لایحه، کلیه بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری دولتی و خصوصی مکلفند با درخواست بنگاه‌های تولیدی که به‌دلیل شرایط کشور طی سالهای 1389 تا 1392 دچار مشکل و دارای بدهی سررسیدگذشته گردیده‌اند و تاکنون برای تسهیلات أخذ شده معوق از تمهیدات استمهال یا امهال استفاده نکرده‌اند٬ با تأیید هیأت مدیره برای یکبار و با دوره تنفس شش‌ماهه و بازپرداخت سه‌ساله اقدام به تسویه حساب تسهیلات معوق نمایند. جریمه‌های تسهیلات فوق به‌صورت جداگانه محاسبه و در انتهای دوره بازپرداخت و درصورت انجام تعهدات به موقع بنگاه تولیدی، مشمول بخشودگی می‌گردد. بنگاههایی که حداکثر یکسال پس از تصویب این قانون تعیین تکلیف نمایند مشمول این ماده می‌باشند.

کد N663456

وبگردی