آفتاب
بیست‌وهشتمین کنفرانس وحدت اسلامی

عمار حکیم: برای رسیدن به وحدت منافع عالی اسلام را مدنظر داشته باشیم

عمار حکیم: برای رسیدن به وحدت منافع عالی اسلام را مدنظر داشته باشیم

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: وحدت باید از قول به فعل تبدیل شود یعنی ما باید وحدت را در عرصه عملی به اجرا در آوریم.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین علامه سیدعمار حکیم در مراسم افتتاحیه بیست‌وهشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با عنوان "امت واحده اسلامی؛ چالش‌ها و راهکارها" که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با تبریک میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: وحدت و تمسک به آن یکی از اصول اساسی موفقیت است. مسلمانان اگر می‌خواهند اقتدار از دست رفته خود را به دست آورند باید به یک کلمه برسند و آن وحدت است و به آن متمسک شوند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ادامه داد: با تلاش‌هایی که برای وحدت صورت می‌گیرد می‌توانیم در مقابل چالش‌ها بایستیم. شاید با خود فکر کنیم خطرناک‌ترین چالش‌ها از خارج باشد ولی فراموش نکنیم یکسری چالش‌ها در داخل کشورهای اسلامی است مثل اختلافات عشایری و قبایلی که گاهی بین برخی از مسلمانان پیش می‌آید. مسلمانان با وحدت همواره توانستند در مقابل دشمنان بایستند ولی متاسفانه در داخل خودشان دچار چالش‌هایی می‌شوند.

وی ادامه داد: وحدت باید از قول به فعل تبدیل شود یعنی ما باید وحدت را در عرصه عملی به اجرا در آوریم. وحدت عملی است که می‌تواند چالش‌ها را از بین ببرد. دشمنان به نام اسلام می‌خواهند به خود اسلام ضربه بزنند و این چالش عظیمی است که مسلمانان باید هوشیار باشند. تمام مسلمانان باید بدانند که هدف آنها باید منافع اسلامی باشد. ما امروز در شرایطی هستیم که شرایط خوبی نیست. برخی تندروها در کشورهای اسلامی شکل گرفته‌اند و ما به جای اینکه مشکل را حل کنیم می‌خواهیم به یکدیگر اتهام وارد کنیم.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق خاطرنشان کرد: متاسفانه اندیشه‌های تکفیری می‌تواند ما را به پرتگاه برساند. باید بدانیم که جوانان ما نیازمند یک آگاهی و بیداری هستند و باید تلاش کنیم که آنها را از تبلیغات سوء نجات بدهیم. ما باید با همجمه‌های فرهنگی مقابله کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید راه‌حل منطقی داشته باشیم و برای از بین بردن مشکلات تلاش کنیم. اختلاف مذاهب را کم کنیم. ما در دنیای امروز و جهان اسلام نیازمند وحدت هستیم و در این راه تلاش‌های زیادی انجام داده‌ایم و اجلاس‌های مفیدی هم برگزار شده ولی باید راه حل عملی ارائه بدهیم و در مقابل چالش‌ها بایستیم.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تصریح کرد: امروز عراقی‌ها فهمیده‌اند که داعش چه ماهیت تروریستی دارد. این گروه‌های تکفیری آتشی به راه انداخته‌اند که اگر آن را مهار نکنیم دامن همه را می‌گیرد. این گروه‌ها نه تنها خطری برای تمام جهان اسلام هستند بلکه می‌توانند کل جهان را به مخاطره بیندازند و برای مقابله با آنها باید یک تلاش همگانی و وحدت داشته باشیم. دشمن امروز ما داعشی است که از سوی بیگانگان مورد حمایت قرار می‌گیرد و کارهای تروریستی انجام می‌دهد. امروز زمان آن رسیده که به وحدت عمل کنیم و برای رسیدن به وحدت منافع عالی اسلام را مدنظر داشته باشیم و منافع داخلی خود را کنار بگذاریم.

وی در پایان گفت: ما امروز در عراق سعی کرده‌ایم که چالش‌ها را تبدیل به یک فرصت کنیم و در اینجا از ایران و نقش رهبر و امام (ره) تشکر می‌کنیم. امروز تروریست‌ها می‌خواهد ملت ما را به مسائل داخلی مشغول کنند اما مسلمانان باید بیدار شوند و جوانان ما نیز در این راستا آگاهند و می‌دانند که باید از مرجعیت دفاع کنند.

انتهای پیام

کد N663450

وبگردی