آفتاب
احمدی مقدم:

گروه های تکفیری امتداد صف یزیدیان هستند

گروه های تکفیری امتداد صف یزیدیان هستند

اهواز - فرمانده نیروی انتظامی گفت: گروه های تکفیری، امتداد صف یزیدیان هستند. ولی سران و گردانندگان این صحنه ها کاملا آگاهند که ایران امروز به برکت نظام و مکتب عاشورایی و اسلام، امنیت خوبی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح چهارشنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی استان خوزستان با تبریک سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) اظهار کرد: امیدوارم همانگونه که وجود پیامبر رسول باعث وحدت و تالیف قلوب میان مومنان و مسلمانان است شاهد کنار رفتن اختلاف و تفرقه در بین مسلمانان و همچنین نابودی تفرقه افکنان باشیم.

وی افزود: با تمام کسانی که قصد دارند چهره اسلام ناب محمدی را به چهره خشن تبدیل کنند مبارزه و توطئه هایشان را خنثی می کنیم زیرا قطعا با مبارزه و جان برکفی جوانات شاهد ریشه کنی این توطئه ها باشیم.

احمدی مقدم تصریح کرد: هفته وحدت ظرفیت بزرگی برای ایجاد همدلی، محبت و دوستی است. علمای بزرگ اسلام از شیعه و سنی و سایر فرقه ها می توانند با صحبت های عالمانه خود جلو حرکت دشمن که دستش در حوادث مختلف گروه های تکفیری دشمن روشن است، را بگیرند.

فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد: پیام اسلام صلح، آشتی، دوستی، گذشت و عفو است و حتی در مورد گناهکاران و مجرمان باز هم زبان امر به معروف و نهی از منکر را مورد استفاده قرار داد ولی آخرین گام در ارتباط با مجرمان و کسانی که حقوق مردم را محترم نمی شمارند شدت عمل است.

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه باید الگوی تمام نمای خود را طبق آیات و روایات، شخص حضرت محمد (ص) قرار دهیم و اگر این انتخاب الگو توسط همه رعایت شد آن وقت جایی برای خشونت باقی نمی ماند، تصریح کرد: سالهایی که دشمنان اسلام پیامبر را از مکه راندند، جنگ های مختلفی را به ایشان تحمیل کرده و بزرگان زیادی را به شهادت رساندند پیامبر آنها را بخشید. روز فتح مکه پیامبر فرمودند امروز روز رحمت است.

وی ادامه داد: در حقیقت اسلام دین رحمت و مودت است نه اینکه جشن ولادت پیامبر(ص) بدعت شمرده شده و آنجایی که دشمن اصلی اسلام یعنی صهیونیست علیه اسلام عمل می کنند دوست شمرده شود و این خطای بزرگی است. همواره کسانی هستند که آتش بیار معرکه بوده و متاسفانه افرادی هم در مقابل غافل بوده و غفلت می کنند.

احمدی مقدم با بیان اینکه اسلام و تشیع در خوزستان تفکری اساسی است، تصریح کرد: استان ولایتمداری چون خوزستان در محرم و صفر بار دیگر ولایتمداری خود را ثابت کرده و در صف اخلاق و حفظ حریم ارزش های انقلاب و اسلام ایستادند. در اینجا لازم می دانم از میزبانی مردم خوزستان و زحمات مسئولان برای حضور جمعیت میلیونی در کربلا تشکر می کنم. البته عاشقان فراتر از ابن اعداد و ارقام هستند ولی ظرفیت ها کم است.

فرمانده نیروی انتظامی اظهار کرد: امام حسین  (ع) پیام بصیرت، آگاهی، دشمن شناسی و سر فرو نیاوردن در مقابل دشمن را برای ما تثبیت کرد زیرا امام حسین (ع) در مقابل کسانی قیام کرد که به اسم اسلام هر کاری انجام می دادند.

احمدی مقدم عنوان کرد: گروه های تکفیری، امتداد صف یزیدیان هستند. ولی سران و گردانندگان این صحنه ها کاملا آگاه هستند که ایران امروز به برکت نظام و مکتب عاشورایی و اسلام، امنیت خوبی را در منطقه داشته و نقطه ای برای ثبات امنیت منطقه است. کشورهای همسایه ایران صراحتا اعلام می کنند که اگر ایران و مقام معظم رهبری نبودند همه چیز از بین می رفت. امروز ایران از یک امنیت مثال زدنی در منطقه برخوردار است و تکیه گاهی برای منطقه به حساب می آید.

وی تاکید کرد: همه در ایران از نژاد، اقوام و زبان های مختلف تحت پرچم ولایت گرد هم آمدند. ولایت شاخصه اصلی بصیرت است. ما باید الگوهای خود را به درستی شناخته و از آنها پیروی کنیم چرا که رهبران منافقان قصد دارند که صفوف مسلمانان را از هم بپاشند به همین دلیل همه باید بدانند که ولایت معنای کامل وحدت است.

سردار احمدی مقدم تصریح کرد: غدیر روز تعیین تکلیف و اتمام نعمت بر مسلمانان بعد از پیامبر بود. متاسفانه تفکر غلط و صراطی که مستقیم نباشد نتیجه اش سلفی گری است. نعمت در حال حاضر همان امنیتی است که مردم ایران از آن بهرهمند هستند.

احمدی مقدم گفت: زائران ایران در اربعین وقتی از کربلا برمی گشتند موقع ورود به کشور خاک ایران را بوسه زده و نعمت امنیت را شکر می کردند. در واقع وقتی از کشور خارج می شویم قدر امنیت موجود در کشور را می دانیم.

وی با اشاره به اینکه امنیت پایه اقتدار جمهوری اسلامی ایران است، گفت: خوشبختانه ایران با وجود سختی های فراوان در عرصه اقتدار بین المللی و پیشرفت و آبادانی به خوبی عمل کرد.

فرمانده نیروی انتظامی اظهار کرد: سهم نیروی انتظامی در برقراری امنیت بالاست و فعالیت افراد برای تامین امنیت یک عبادت به حساب می آید. البته باید این نکته را در نظر داشت که برقراری امنیت فقط مختص نیروی انتظامی نیست بلکه شورای فرهنگ عمومی و اسلامی، شورای تامین، شورای امنیت، دستگاه قضایی، سازمان های مختلف، یگان های نظامی، اطلاعاتی و امنیتی همه با هم افزایی برای تامین امنیت تلاش می کنند.

احمدی مقدم با بیان اینکه در ارزیابی های صورت گرفته از خوزستان شاهدیم که این استان به عنوان منطقه ای راهبردی در کشور پیشرفت های مثال زدنی در زمینه های امنیتی، انتظامی و قانون گرایی دارد، بیان کرد: خوزستان طی چند ماه اخیر کاهش جرائم، افزایش کشفیات و همچنین کاهش تصادفات را با وجود افزایش ترددها داشته است. یکی از موقعیت ها و ظرفیت های خوزستان حمل و نقل و بنادر است که باید از آنها در راستای بهبود وضعیت مردم این استان استفاده کرد.

وی در پایان عنوان کرد: جا دارد از تمامی دستگاه های خوزستان، نیروی انتظامی، شواری تامین، استاندار، علما و روحانیون که آرامش و زمینه فعالیت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را برای مردم فراهم می کنند تشکر کنم.

کد N663426

وبگردی