آفتاب

هشدار فرانسه به فلسطین نسبت تشدید تنش‌ها با رژیم صهیونیستی

هشدار فرانسه به فلسطین نسبت تشدید تنش‌ها با رژیم صهیونیستی

در پی اظهارات محمود عباس مبنی بر اینکه بار دیگر قطعنامه تشکیل کشور مستقل فلسطین را به شورای امنیت ارائه می‌کند، فرانسه نسبت به هرگونه تشدید مناقشه دیپلماتیک فلسطین با رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی با تاکید بر اینکه آمریکا در سی دسامبر در شکست قطعنامه فلسطین که خواهان عقب‌نشینی نیروهای صهیونیست از کرانه باختری می‌شد، نقش مهمی داشت گفت وی به زودی بار دیگر قطعنامه را تقدیم شورای امنیت می‌کند.

فرانسه یکی از پنج عضو دائم شورای امنیت است که از قطعنامه مذکور حمایت کرد. پارلمان فرانسه در دوم دسامبر نیز در یک رای‌گیری نمادین از استقلال فلسطین حمایت کرد. این اقدام از نارضایتی اروپا از روند متوقف‌شده صلح خاورمیانه حکایت دارد.

در همین حال پاریس از اظهارات و اقدامات محمود عباس ابراز نگرانی کرد. رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پی شکست قطعنامه‌اش در شورای امنیت، بیش از 20 کنوانسیون بین‌المللی را از جمله اساسنامه رم دادگاه کیفری بین‌المللی را امضا کرد.

لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران گفت: ما شدیدا مخالف این منطق هستیم که اوضاع از کنترل خارج شود. در حالی که ما معتقدیم فلسطینی‌ها حق دارند شرایط فعلی را تغییر دهند، همزمان معتقدیم باید برای یافتن راه‌حلی مورد توافق تلاش شود.

از سوی دیگر اتحادیه اروپا از تصمیم اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر توقیف درآمدهای مالیاتی فلسطینی‌ها در واکنش به پیوستن آنها به دادگاه کیفری بین‌المللی انتقاد کرد.

انتهای پیام

کد N663159

وبگردی