آفتاب

حماس: مشعل تصمیمی برای ترک دوحه ندارد

حماس: مشعل تصمیمی برای ترک دوحه ندارد

جنبش حماس اخبار منتشر شده در خصوص خروج خالد مشعل از قطر را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین، سخنگوی جنبش حماس در اظهاراتی اخبار منتشر شده توسط برخی روزنامه‌ها مبنی بر خروج خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس از قطر را تکذیب کرده و گفت: این اخبار شایعاتی بیش نیست و صحت ندارد.

جنبش مقاومت اسلامی حماس اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها درباره تصمیم خالد مشعل برای ترک دوحه و اقامت در ترکیه به هیچ وجه صحت ندارد.

حسام بدران، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس همچنین در گفت‌وگویی اختصاصی با مرکز اطلاع رسانی فلسطین ضمن تکذیب این خبر هدف از آن را جوسازی رسانه‌ای دانست.

وی اظهار داشت که خالد مشعل هم اکنون در دوحه اقامت دارد و هیچ تغییری در محل اقامت ایشان ایجاد نشده است.

از سوی دیگر، عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس به خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین در دوحه گفت که خبر ترک دوحه از سوی خالد مشعل بی‌پایه و اساس است.

در عین حال، دکتر خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران نیز در گفت‌وگویی کوتاه با مرکز اطلاع رسانی فلسطین ضمن تکذیب این گونه اخبار، از رسانه‌ها خواست اصول حرفه‌ای و امانت داری را در کار خبری خود رعایت کنند.

قدومی گفت: خالد مشعل در دوحه مستقر است و هیچ گونه تغییری در محل اقامت ایشان ایجاد نشده است.

وی تاکید کرد که انتشار این شایعات خبرسازی است و اهداف خاصی را دنبال می‌کند.

این اظهارات پس از آن ایراد شد که روزنامه ترکیه‌ای "خبر" اعلام کرد: قطر تصمیم گرفته مشعل را اخراج و به ترکیه تبعید کند و این چیزی است که وزارت خارجه اسرائیل از آن استقبال و پیش‌بینی کرده که دولت ترکیه نیز اقدام مشابه قطر انجام دهد.

در بیانیه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام شد که سال گذشته میلادی این وزارتخانه تلاش‌های فراوانی برای قانع کردن قطر جهت اخراج خالد مشعل و توقف کمک‌هایش به حماس انجام داده است.

بر اساس این بیانیه، آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به طور محرمانه با قطر و برخی کشورهای دیگر برای این منظور مذاکراتی داشته است.

این خبر توسط مقامات رسمی دوحه تکذیب یا تایید نشده است.

انتهای پیام

کد N663094

وبگردی