آفتاب

فلاحت‌پیشه: آل‌خلیفه علیه مردم بحرین سیاست‌های انتحاری در پیش گرفته است

فلاحت‌پیشه: آل‌خلیفه علیه مردم بحرین سیاست‌های انتحاری در پیش گرفته است

یک استاد دانشگاه تاکید کرد: برخوردهای سرکوبگرانه آل خلیفه با مخالفان به همان میزانی که موجب وحدت دموکراسی‌خواهان خواهد شد باعث تفرقه میان مقامات بحرینی می‌شود.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره اقدامات سرکوبگرانه حکومت بحرین علیه مردم این کشور، گفت: نظام آل خلیفه سیاست‌های انتحاری در بحرین در پیش گرفته که به طور معمول این سیاست‌ها از نوع سرکوب نه تنها باعث دستیابی به نتیجه دلخواه نمی‌شود بلکه شرایط را برای نظام اعمالی اینگونه سیاست‌ها سخت‌تر می‌کند.

وی درباره دستگیری شیخ علی سلمان از بزرگان شیعیان در بحرین، گفت: رهبران دموکراسی‌خواه خواسته‌ای به غیر از خواسته بحق مردم را مطرح نمی‌کنند. آنها به دنبال یک نظام دموکراتیک هستند و چون زیر بار نرفته‌اند مورد هجمه دولت و اذیت و آزار قرار می‌گیرند. به طور معمول اینگونه رفتارها بدترین برخورد با انقلابیون است که حکومت بحرین در پیش گرفته است.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان‌های بین‌المللی و کمیته حقوق بشر درباره اوضاع بحرین حساس شده‌اند، اضافه کرد: دستگیری یکی از بزرگان شیعیان باعث شد که لایه‌های متفاوت و منفعل بحرین به خیابان‌ها بیایند و بازتاب این سیاست باعث شده است که صدای مردم بحرین به کشورهای مختلف دنیا اعم از دولت‌های منطقه و نهادهای مختلف برسد و بسیاری از این نهادها و کشورها درخواست جدی خود را برای پایان دادن به سرکوب اعتراضات و اتمام بازداشت‌ها و توجه به خواسته‌های مردمی اعلام کنند.

وی درباره اظهارات خصمانه وزیر خارجه بحرین علیه ایران مبنی بر دخالت در امور داخلی این کشور، گفت: این اتهام به هیچ وجه نمی‌تواند مورد اثبات قرار گیرد. ایران همواره در تمامی کشورها از مطالبات مردمی حمایت کرده است. حتی در سوریه از مذاکرات معارضان و حکومت اسد حمایت کرده است. در بحرین نه تنها جمهوری اسلامی مداخله ندارد اما از آنجایی که به عنوان یک قدرت منطقه‌ای صاحب تحلیل و موضع است از دولت خواسته که مطالبات مردم را مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام

کد N663069

وبگردی