آفتاب

هر ۴ مهاجم مسلح به منطقه مرزی تبعه سعودی بودند

هر ۴ مهاجم مسلح به منطقه مرزی تبعه سعودی بودند

تسنیم نوشت:

روزنامه سعودی الحیات نوشت: هر ۴ مهاجم مسلح به یک پاسگاه مرزبانی در شمال عربستان، تبعه سعودی بودند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «الحیات»، گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله صبح دوشنبه گذشته به مرکز «سویف» در منطقه مرزهای شمالی عربستان را که به کشته شدن 3 نیروی امنیتی سعودی و زخمی شدن 2 نظامی دیگر منجر شد، بر عهده گرفته است.
رادیو «البیان» متعلق به این گروه تروریستی، سه‌شنبه شب در خبری کوتاه گزارش داد یک گروه از عناصر داعش به پاسگاه‌های مرزی ارتش عربستان سعودی حمله کردند که در پی آن سرهنگ «عوده البلوی» فرمانده مرزبانی شمال عربستان و «سالم العنزی» فرمانده این عملیات و تعدادی سرباز کشته شدند.
«منصور الترکی» سخنگوی وزارت کشور عربستان به الحیات گفت: تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و شناسایی هویت هر 4 تروریستی که در حمله اخیر کشته شدند، به تحقیقات بیشتری نیازمند است.
براساس این گزارش، هر 4 مهاجم سعودی و از «پیشقراولان» گروه داعش در عملیات انتحاری بودند. طبق اعلام برخی منابع، برنامه‌ریزنی برای این حمله مسلحانه در نزدیک استان «الانبار» عراق صورت گرفت و مهاجمان با عبور از پست‌های مرزی عراقی، این حادثه تروریستی را صبح دوشنبه در عربستان انجام دادند.
وزارت کشور عربستان اعلام کرده است که نیروهای امنیتی این کشور با استقرار در مرزها مصمم هستند هرگونه توطئه برای تضعیف امنیت و ثبات عربستان را خنثی کنند.
این حمله مسلحانه به مرزهای عربستان زمانی رخ داد که پادشاه این کشور در بستر بیماری است و برخی منابع از مرگ مغزی وی خبر می‌دهند.

4949

کد N663052

وبگردی