آفتاب

دو سال حبس برای فرماندار سابق ویرجینیا به جرم فساد

دو سال حبس برای فرماندار سابق ویرجینیا به جرم فساد

فرماندار سابق ایالت ویرجینیای آمریکا به جرم سوءاستفاده از مقامش و فساد مالی به دو سال زندان محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دادگاه در ماه سپتامبر باب مکدانل، ۶۰ ساله را در 11 مورد اتهام گناهکار شناخته بود که از جمله شامل کلاهبرداری بانکی و کسب املاک با استفاده از مقام رسمی‌اش به عنوان فرماندار بود.

دادستان‌ها پیشنهاد مجازات 10 سال زندان را داده بودند و در مقابل وکلای او با ذکر سال‌ها خدمات دولتی مکدانل خواستار خدمات اجتماعی به عنوان مجازات شده بودند.

به گزارش بی.بی.سی، محاکمه مکدانل و همسرش مورین شش هفته طول کشید که در آن روابط آسیب دیده خانوادگی و وضعیت مالی آنها فاش شد.

مورین مکدانل هم در هشت مورد گناهکار شناخته شد. مجازات او در ماه فوریه تعیین خواهد شد.

این زن و شوهر ۱۶۵ هزار دلار هدایا و وام از جمله یک ساعت رولکس، لباس‌های طراحان معروف و مسافرت‌های تفریحی در ازای تبلیغ برای یک شرکت فروش محصولات ویتامین به نام استار ساینتیفیک را قبول کرده بودند.

جونی ویلیامز مدیرعامل شرکت "استار ساینتیفیک" در جریان محاکمه شهادت داد. در جریان محاکمه همچنین در مورد روابط خانم مکدانل با جونی ویلیامز صحبت شد.

یکی از دختران باب مکدانل در نامه‌ای به قاضی دادگاه مادرش را به خاطر داشتن "اشتغال خاطر بیش از حد به گرفتن تخفیف و چیزهای مجانی" مسئول بسیاری از مشکلات پدرش دانست.

مکدانل که زمانی از ستارگان حزب جمهوری خواه بود و حتی از او به عنوان نامزد احتمالی حزبش در انتخابات ریاست جمهوری نام برده می‌شد پیش از صدور حکم مجازات ۲۴ ماه زندان به قاضی گفت که "او آدمی دلشکسته و زمین خورده است."

او گفت:‌ "من اجازه دادم زندگی‌ام از تعادل خارج شود."

اما او پس از خروج از دادگاه گفت که مجازاتش را قبول ندارد و تیم وکلای مدافع خواستار تجدید نظر خواهند شد.

باب مکدانل در فاصله ژانویه ۲۰۱۰ تا ژانویه ۲۰۱۴ فرماندار بود. او باید روز نهم فوریه خود را به مقام های زندان معرفی کند.

انتهای پیام

کد N663025

وبگردی