آفتاب

رییس شورای امنیت به هائیتی می‌رود

رییس شورای امنیت به هائیتی می‌رود

رئیس شورای امنیت سازمان ملل قرار است اواخر ماه جاری به همراه پیامی برای رییس‌جمهور هائیتی به این کشور سفر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پیام کریستین باروس ملت، نماینده شیلی در سازمان ملل و رییس فعلی شورای امنیت این چنین خواهد بود: زمان برگزاری انتخاباتی قابل اعتبار گذشته است!

وی در این‌باره به خبرنگاران گفت: انتخابات برای معیارکردن روند قانونی و روند ریاست جمهوری باید برگزار شود.

هائیتی طی ماه‌های آتی در حالی با به پایان رسیدن دوره کرسی‌های مجلس با یک بی‌ثباتی سیاسی مواجه خواهد بود که اکنون پنج سال از زلزله ویران‌کننده دراین کشور 10 میلیونی می‌گذرد. اگر انتخابات هفته آتی برگزار نشود- که برگزاری آن عملاً غیرممکن است- میشل مارتلی، رییس‌جمهور فعلی با حکمی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

در جریان سفر رییس شورای امنیت طی روزهای 23 تا 25 ژانویه، باروس گفته است که پیام 15 عضو این شورا به هائیتی این خواهد بود که: اولویت اصلی رییس‌جمهور هائیتی باید ایجاد یک چارچوب زمانی انتخاباتی باشد؛ زمان‌بندی‌ که عملی و قابل اجرا باشد.

دولت مارتلی قرار بود در سال 2011 برای 20 کرسی مجلس سنای 30 عضوی، تمام 99 کرسی مجلس معاونان و 140 سمت شهرداری انتخابات برگزار کند. مارتلی قانونگذاران را به دلیل رای ندادن برای تصویب قانون انتخاباتی مقصر تعویق انتخابات می‌داند.

رییس‌جمهور فعلی که تا سال 2016 در این سمت خواهد ماند، می‌تواند با امضای حکمی اجازه برگزاری انتخابات را در نیمه اول سال‌جاری میلادی صادر کند.

باروس همچنین اعلام کرد که این شورا با نیروهای صلح‌بان سازمان ملل در هائیتی نیز دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N662667

وبگردی