آفتاب

فرار هزاران تن از کشمیر هند

فرار هزاران تن از کشمیر هند

هزاران تن از اهالی منطقه کشمیر در پی گسترش درگیری‌ها بین نیروهای هندی و پاکستانی در مرز مجبور به ترک خانه و محل زندگی خود شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تنش‌ها بین هند و پاکستان، دو رقیب مسلح به سلاح اتمی از زمانی که نارندرا مودی، نخست ‌وزیر هند گفت‌وگوهای صلح را در ماه اوت به حالت تعلیق درآورد افزایش یافته و درگیری‌ها در مرز کشمیر از ماه اکتبر متناوبا ادامه دارد.

دست کم طی درگیری‌های هفته گذشته 10 تن از نیروهای هندی و پاکستانی و حتی غیرنظامیان کشته شده‌اند. هم‌چنین در پی گسترش این تنش‌ها تا مناطق مسکونی حدود 6000 تن از غیرنظامیان کشمیر تحت کنترل هند مجبور به ترک خانه‌های خود شدند و 4000 تن دیگر در پی آغاز مجدد حملات از هفته گذشته خانه‌های خود را ترک کردند.

در همین حال برخی از ساکنان این مناطق در این باره می‌گویند، پاکستان از سلاح های دوربردی استفاده می‌کند که تاکنون از آن‌ها استفاده نمی‌کرد و شرایط اکنون شبیه به شرایط جنگ است. این خشونت‌ها تنها چند روز پیش از سفر وزیر خارجه آمریکا به هند رخ داده است. باراک اوباما، ریس‌جمهور آمریکا نیز قرار است اواخرماه جاری میلادی به هند سفر کند.

انتهای پیام

کد N662610

وبگردی