آفتاب
حاجی:

داعش زمینه ساز اسلام هراسی در دنیاست/دهه فجر با محوریت معرفی پیامبر

داعش زمینه ساز اسلام هراسی در دنیاست/دهه فجر با محوریت معرفی پیامبر

اصفهان - پژوهشگر و استاد دانشگاه تهران گفت: داعش زمینه اسلام هراسی را در جهان ایجاد کرده و از این رو باید با معرفی شخصیت واقعی پیامبر (ص) در جشن پیروزی انقلاب اسلامی با این جریانات مقابله کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور حاجی سه شنبه در جلسه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی بزرگداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در سالن همایش‌های مرکز صدا و سیمای مرکز اصفهان برگزار شد با بیان اینکه پروزی انقلاب اسلامی معادلات جهانی را دچار اشکال کرد، اظهار داشت: از این رو  پس از پیروزی انقلاب مستکبران جهان ۸ سال جنگ تحمیلی را شکل دادند که در آن نیز کشور ایران سربلند از میدان خارج شد.

وی با اشاره به شکل‌گیری جریان تکفیری‌ها پس از پیروزی ایران در ۸ سال دفاع مقدس بیان داشت: آنچه این روزها تحت عناوین داعش، جریان تکفیری‌ها و دیگر جریانات ایجاد شده مطرح می‌شود همه مربوط به ایران است و از این رو وظایف بزرگی برای مسئولان در داخل و خارج از کشور تعریف کرده است.

جریان داعش و تکفیری برای مخدوش ساختن چهره انقلاب اسلامی شکل گرفت

این پژوهشگر و استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه در حال حاضر جریانات شکل گرفته تمام توان خود را برای مخدوش ساختن چهره انقلاب اسلامی بکارگرفته است، افزود: در واقع این جریانات سعی بر مخالف پیامبر (ص) و اصل اسلام جلوه دادن انقلاب اسلامی دارد.

وی ادامه داد: در این راستا ضروری است که مسئولان با هوشیاری تمام اقدامات مورد نیاز برای معرفی پیامبر اسلام به تمام جهانیان تا قبل از چهره‌سازی و معرفی توسط جریان‌‌های ایجاد شده را در دستور کار قرار دهند.

حاجی با ارایه توضیحی از روند شکل‌گیری داعش اظهار داشت: داعش در ابتدا تحت عنوان دولت اسلامی شام و عراق شکل گرفته و امروز توانسته به بزرگ‌ترین خطر برای جهان اسلام تبدیل شود.

وی با اشاره به موقعیت جمهوری اسلامی ایران در خصوص داعش نیز گفت: کشور ایران به دلیل وسعت مرز‌های جغرافیایی و همچنین جریان انقلاب اسلامی به شدت مورد توجه داعش قرار دارد.

جهان دارد کم کم به سمت خصومت جویی به سمت اسلام پیش می‌رود

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه داعش زمینه اسلام هراسی را در سراسر دنیا به وجود آورده است، افزود: در حال حاضر جهان دارد کم کم به سمت خصومت جویی به سمت اسلام پیش می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر منطقه خاورمیانه به سمت منطقه‌ای سوخته پیش می‌رود، اظهار داشت: در این میان ایران تنها کشوری است که تاکنون توانسته از تمام جریانات ایجاد شده مصون بماند و از این رو ضروری است که ایران در کشورهای دیگر برای حفظ ماهیت خود با داعش و جریانات تکفیری و به ویژه در کشورهای عراق و سوریه مبارزه کند.

حاجی با بیان اینکه جریانات تکفیری و داعش فقط خودشان را باور دارند، افزود: در این راستا سران این گروه‌ها ادعا دارند که در ابتدا مسلمانان شیعه و به ترتیب طرفداران دیگر ادیان را از بین خواهند برد.

وی در ادامه با بیان به دلیل بکار بردن نام خدا و پیامبر اکرم (ص) بر روی پرچم‌های داعش و تکفیری‌ها مانع از آتش زدن آن برای مسلمانان شده است، ادامه داد: این در حالی است که امروز در بسیاری از کشورها مانند برزیل این پرچم که به نام‌های مبارک است به آتش کشیده می‌شود.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه داعش در ابتدا با عنوان طالبان در افغانستان و با حمایت آمریکا فعالیت می‌کرد، افزود: این گروه پس از پیروزی در افعانستان به سوریه رفته و با جمع‌آوری طرفداران سعی در ایجاد دولت اسلامی در عراق و شام دارند.

جهان اسلام برای مقابله با جریان داعش و تکفیری با ۳ چالش روبرو است

وی با بیان اینکه جهان اسلام برای مقابله با جریان داعش و تکفیری با ۳ چالش روبرو است، گفت: سختگیری در رابطه با دین، رفتارها و عقاید و قساوت قلب این جریانات از چالش‌‌های جهان اسلام برای مقابله با آنان است.

حاجی وجود رهبر معظم انقلاب و همچنین تقویت نیروهای نظامی کشور با عنایت از الطاف الهی را مهم‌ترین سلاح جمهوری اسلامی ایران در برابر جریانات فعلی دانست و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در رابطه با این جریانات اصلا تعارف ندارد و تمام قد در برابر آنها خواهد ایستاد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر سوریه در خط مقدم حمله به اسرائیل است، افزود: از این رو اسرائیل سعی دارد امنیت را در دراز مدت به سمت خود هدایت کند.

این استاد دانشگاه در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ابوبکر بغدادی خطرناکترین فرد در داعش است، ادامه داد: چنانچه این فرد به هلاکت برسد اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر داعش تمام توان خود را برای یارگیری در ایران بکاربرده است، اظهار داشت: در این راستا ضروری است که چهره واقعی داعش به عموم مردم و به ویژه به نسل جوان معرفی شود تا طعمه این افراد نشوند.

حاجی با بیان اینکه پوشش رسانه‌ای اقدامات داعش در منطقه به منظور کاهش استرس در جامعه به صورت کامل انجام نمی‌شود، ادامه داد: این در حالی است که در شبکه‌های اجتماعی اطلاع رسانی به صورت کافی دنبال می‌شود.

وی در خصوص برگزاری سالگرد سی و ششمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به جریانات موجود در منطقه بیان داشت: در این راستا ضروری است که در جریان دهه فجر معرفی پیامبر اکرم (ص) نیز به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

کد N662299

وبگردی