آفتاب

لیبی ورود اتباع سودانی، سوری و فلسطینی را به این کشور ممنوع کرد

لیبی ورود اتباع سودانی، سوری و فلسطینی را به این کشور ممنوع کرد

وزارت کشور لیبی از ممنوعیت ورود اتباع سودانی، سوری و فلسطینی به لیبی خبر داد و اعلام کرد که ورود اتباع کشور مالت به لیبی تنها به موافقت امنیتی کشور نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی شبکه الجزیره، وزارت کشور لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این وزارت دستور منع ورود اتباع سودانی، سوری و فلسطینی را به لیبی صادر کرده و این تصمیم تا اطلاع ثانوی در تمام مرزهای زمینی، دریایی و هوایی اجرا خواهد شد.

وزارت کشور لیبی اعلام کرد: این تصمیم پس از کسب اطلاعاتی مبنی بر مشارکت و پیوستن برخی از این اتباع به گروه‌های شبه نظامی در بنغازی و اجرای عملیات علیه نیروهای ارتش و پلیس اتخاذ شد.

در همین راستا منابع وابسته به وزارت کشور لیبی اعلام کردند که عمر السنکی، وزیر کشور از سفارتخانه لیبی در مالت خواسته که تا زمان کسب موافقت امنیتی از سوی وزارت کشور، به اتباع مالت گذرنامه ندهد. چراکه بنا بر اطلاعات امنیتی مشخص شده که برخی از اتباع کشور مالت در شهرهای غرب لیبی در اعمال لجستیکی و با هدف ضربه به امنیت کشور با شبه‌نظامیان فجر لیبی همکاری می‌کنند.

از سوی دیگر، عقیله صالح، رئیس پارلمان منحل شده لیبی از اتحادیه عرب خواست تا برای حمایت از نهادهای قانونی لیبی وارد عمل شود.

سازمان ملل نیز از لیبی خواست تا هرچه سریعتر نشست مذاکرات ملی خود را که جلسات آن به تاخیر افتاده، برگزار کند.

از سوی دیگر، محمد الدایری، وزیر خارجه دولت الثنی تاکید کرد که قطر برای حل بحران سیاسی تلاش‌های سازنده‌ای داشته است.

همچنین یک منبع در شهر سرت لیبی از آزادی 13 قبطی مصری که در این شهر بازداشت شده بودند، خبر داد.

این منبع افزود: مصری‌های قبطی به خاطر اختلافات مالی با یکی از تاجران برای مهاجرت غیرقانونی خود به منطقه هراوه واقع در شرق سرت بازداشت شدند که هم‌اکنون تمام آنها در سلامت هستند.

پیشتر منابع وابسته به دولت الثنی از ربوده شدن 7 قبطی مصری توسط افراد مسلح در شهر سرت خبر دادند اما مسوولان قبیله‌ای هیچ حرفی در این خصوص مطرح نکردند.

انتهای پیام

کد N661789

وبگردی