آفتاب
حجت‌الاسلام اسکندری:

وحدت‌شکنان از صبر رهبری و ملت سوء‌استفاده می‌کنند

وحدت‌شکنان از صبر رهبری و ملت سوء‌استفاده می‌کنند

قم - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با ذکر مصادیقی از اعمالی که باعث تفرقه‌انگیزی بین شیعه و سنی می‌شود گفت: متاسفانه وحدت شکنان از صبر رهبری و ملت سوء استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس اسکندری صبح سه شنبه در جلسه پرسنلی این اداره کل با گرامیداشت هفته وحدت، اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) تهدید جدی اختلاف بین شیعه و سنی را به فرصت تبدیل کرده و هفته وحدت را نامگذاری کردند.

وی با بیان اینکه هفته وحدت از مسائل استراتژیک نظام و انقلاب اسلامی است، افزود: دنیای اسلام در شرایط حساسی بسر می‌برد و تمامی کشورهای غربی با همدستی برخی کشورهای عربی در تلاش هستند دین اسلام، قرآن کریم و مسلمانان را از بین ببرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، تاسیس گروه تروریستی و فتنه‌گر داعش را در راستای همین هدف دشمنان دانست و گفت: موضع‌گیری‌ها و اعمال برخی‌ها باعث می‌شود خون‌های شیعیان در کشورهای سوریه، عراق، لبنان، افغانستان و پاکستان به ناحق ریخته شود.

عده ای به دنبال عمیق‌تر کردن شکاف بین مذاهب هستند

حجت‌الاسلام اسکندری از رفتار و اعمال عده‌ای که باعث تضعیف مولفه‌های وحدت‌آمیز می‌شود انتقاد کرد و گفت: متاسفانه عده‌ای در تلاش هستند شکاف بین مذاهب اسلامی را عمیق‌تر کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد: اینکه بعضی‌ها در قم از موهبت‌های نظام استفاده کنند و در پناه خون شهیدان و رنج ملت به دنبال یارگیری و مریدپروری باشند، هنر نیست.

به گفته حجت‌الاسلام اسکندری این افراد از صبر و حوصله مقام معظم رهبری و نظام و از اعتقادات پاک و نجابت مردم سوء استفاده کرده و با اقدامات و تحریکاتی که دارند امنیت ملی کشور را تهدید می‌کنند.

وی در پایان با بیان اینکه اقدامات این افراد هیچ تناسبی با آموزه‌های اهل بیت علیهم السلام ندارد بلکه اینها به دنبال تامین مسائل دنیوی خودشان هستند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید همواره بر تقریب مذاهب اسلامی تاکید دارند، بنابراین همه مسئولان، روحانیون و مردم باید به این اصل استراتژیک در نظام اسلامی توجه داشته باشند.

کد N661740

وبگردی