آفتاب

اذعان لبنان به ناتوانی‌اش در استقبال بیشتر از آوارگان سوری

اذعان لبنان به ناتوانی‌اش در استقبال بیشتر از آوارگان سوری

با افزایش ورود آوارگان سوری به لبنان و اعلام ناتوانی مقامات این کشور از میزبانی تعداد بیشتری از آوارگان دولت لبنان محدودیت‌هایی را در ورود سوری‌ها به لبنان اعمال کرد تا با این اقدام از ورود تعداد بیشتری از آوارگان به کشور ممانعت به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، نهاد مشنوق، وزیر کشور لبنان اعلام کرد: اقداماتی که برای ایجاد محدودیت در ورود سوری‌ها به لبنان اتخاذ شده است شامل بستن مرزها نمی‌شود و کسانی که تمایل به کار، اقدامات پزشکی یا آموزش در لبنان را داشته باشند می‌توانند وارد این کشور شوند.

رشید درباس، وزیر امور اجتماعی لبنان نیز گفت: داشتن مجوز از سوی سوری‌ها برای ورود به لبنان به معنای این نیست که سوری‌ها باید ویزا داشته باشند بلکه تنها داشتن شناسنامه و مدارک ورود به کشور کافی است.

وی گفت: این اقدام به این دلیل صورت می‌گیرد تا ما آواره را از غیرآواره تشخیص بدهیم و اقدام ما برای ممانعت از ورود آوارگان بیشتر به کشور است.

ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه نیز تاکید کرد: افزایش تعداد آوارگان سوری در لبنان و مشکلاتی که در زمینه اقتصادی و اجتماعی با آن مواجه شده‌ایم موجب تشدید اقدامات علیه آوارگان در گذرگاه‌های مرزی می‌شود.

وی از مشنوق و عباس ابراهیم، مدیرکل امنیت لبنان خواست تا به منافع ملی لبنان و حفظ کرامت آوارگان سوری و حمایت آنها از هرگونه خطر توجه کنند.

جنبلاط بر لزوم برخورد مناسب با ساکنان عرسال تاکید کرد و گفت: شرایطی که در منطقه ایجاد شده یکی از نتایج آمیخته شدن درگیری سوری با اوضاع لبنان است.

وی خواهان احترام به میانجیگرانی شد که تلاش‌های زیادی را برای آزادی نظامیان لبنانی اتخاذ کرده‌اند.

براساس قوانین جدید سوری‌ها می‌توانند برای سیاحت و گردشگری، آموزش در لبنان یا سفر از طریق فرودگاه یا برای معالجه وارد لبنان شوند اما در صورتی که یک شهروند لبنانی بتواند ورود، اقامت، سکونت و فعالیت یک سوری را تضمین کند، وی می‌تواند وارد لبنان شود.

کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل نیز اعلام کرد که دلایل دولت لبنان برای اجرای چنین سیاست‌هایی را درک می‌کند اما دولت باید اطمینان حاصل کند که با این اقدامات اوضاع آوارگان بدتر از قبل نشود و حیاتشان در معرض خطر قرار نگیرد.

انتهای پیام

کد N661528

وبگردی