آفتاب
ظریف در صحن مجلس:

توافق ژنو توانسته سهم کوچکی در ارتقای اقتدار کشور ایجاد کند

توافق ژنو توانسته سهم کوچکی در ارتقای اقتدار کشور ایجاد کند

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: سیاست خارجی توانسته است در پی توافق ژنو با فضاسازی های خصمانه و بهانه جویی های هر روزه علیه جمهوری اسلامی مقابله کند و سهم کوچکی در ارتقای امنیت و اقتدار کشور ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز در صحن علنی مجلس در پاسخ به سوال کریمی‌قدوسی ضمن تشکر از کریمی‌قدوسی و سایر دوستان که فرصت را فراهم کردند در مظهر مردم و نمایندگان حضور یابند، اظهار داشت: قدرت ایران از عوامل متعدد طبیعی، انسانی، اعتقادی، دفاعی و سیاسی نشأت می‌گیرد که برجسته‌ترین آن فرهنگ استقلال‌طلبی، عزت‌مداری و اعتماد به نفس مردم ایران است. که همانا گفتمان اسلامی و یادگار امام راحل و تاکید مکرر مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: این قدرتی است که تمام ابزارها و حربه ها علیه ملت دلار را ناکارآمد ساخته است و بجا است که همین جا به روان پاک شهدای جنگ تحمیلی که عالی ترین مقام این قدرت عظیمند درود بفرستیم و از روح آنها مدد جوییم.

ظریف گفت: در شرایط انتقالی کنونی جهان که منابع قدرت و نفوذ چند بعدی و متکثر شده اند، برخورداری از منبع عظیم قدرت معنایی توان حضور و نقش آفرینی موثر و جدی در صحنه منطقه ای و جهانی را به جمهوری اسلامی ایران بخشیده است و عجیب نیست که بدخواهان ایران و اسلام و انقلاب با هراس از این توانمندی برای اعمال قدرت و نفوذ ایران مانع تراشی کنند.

وزیر امور خارجه گفت: آخرین ترفندی که به این منظور برنامه ریزی و برای مدت نسبتا طولانی اجرا کردند، تهدیدانگاری برنامه صلح آمیز هسته ای ایران بود که با دو هدف عمده طراحی شده بود، اول ترسیم چهره ناامن و خطرناک از ایران که صلح امنیت بین المللی را به خطر می اندازد و دوم تضعیف توان اقتصادی، دفاعی و صنعتی کشور و تحمیل فشار بر مردم خوب مان از طریق تحریم های نامشروع شورای امنیت دوجانبه و چند جانبه.

وی تاکید کرد: مردم ایران با مشارکت گسترده و آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوری و با پشتیبانی هوشمندانه از رویکرد تدبیر و اقتدار زمینه ورود جمهوری اسلامی ایران به مذاکرات هسته ای را فراهم کردند. این مذاکرات از یک سو چهره ای تعامل گرا، باثبات و قدرتمند از ایران نشان داد و از سوی دیگر، از گسترش تحریم ها جلوگیری کرد و در ساختمان تحریم ها، خلل انداخت.

ظریف ادامه داد: با این ابتکار سیاسی آنها که در کوره ایران هراسی می دمیدند و با هدف مهار ایران، افراط‌گرایی و فرقه‌گرایی را تقویت می کردند، اکنون در دام چاله کوررنگی استراتژیک خود گرفتار شده اند.

وزیر امور خارجه گفت: ایران امروز، به اقرار دوست و دشمن، نه مشکل منطقه بلکه عامل ثبات و امنیت است. سیاست‌های بصیرت‌آمیز جمهوری اسلامی تحت هدایت مقام معظم رهبری سبب شد که حتی دولتمردان آمریکایی به نقش مهم ایران و تحولات منطقه اذعان کنند.

وی ادامه داد: از این منظر، سیاست خارجی توانسته است در پی توافق ژنو با فضاسازی های خصمانه و بهانه جویی های هر روزه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی مقابله کند و سهم کوچکی در ارتقای امنیت و اقتدار کشور ایجاد کند.

ادامه دارد...

کد N661517

وبگردی