آفتاب

80 درصد کوبانی تحت کنترل کردها

80 درصد کوبانی تحت کنترل کردها

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که نیروهای عضو "یگان‌های حمایت از ملت کرد" توانسته‌اند بعد از سه ماه اشغال کوبانی به دست داعش منطقه امنیتی این شهر را تحت کنترل خود بگیرند که شامل مقرهای دولتی و یگان‌های حمایت از ملت است به این ترتیب نیروهای کرد توانسته‌اند 80 درصد این شهر را به دست بگیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: نیروهای کرد پس از گذشت سه ماه از تسلط داعش بر کوبانی توانستند کنترل امنیتی این منطقه را که بسیاری از مقرهای دولتی و گردان‌های حمایت مردمی در آن قرار داشت، به دست گیرند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: کردها پس از درگیری‌های مداوم خود که تا صبح به طول انجامید توانستند این منطقه را تحت کنترل خود درآورند اما همچنان درگیری‌ها میان طرفین در جنوب کوبانی ادامه دارد.

ائتلاف نیز با حملات هوایی خود چندین مقر وابسته به داعش را در کوبانی هدف قرار داد که طی این درگیری‌ها 14 تن از اعضای داعش کشته شدند.

از سوی دیگر، گروه تروریستی داعش با انتشار فیلمی از درگیری‌های کوبانی اعلام کرد که نیروهایش هنوز کنترل جنوب و شرق این شهر را در دست دارند.

همچنین نیروهای کرد اعلام کردند که با کمک حملات هوایی ائتلاف توانستند به چندین پایگاه داعش حمله کنند که در این حین چندین تن از اعضای داعش کشته شدند.

از سوی دیگر، در جریان درگیری‌های داعش با نیروهای نظام سوریه، این گروه تروریستی با تغییر استراتژی خود سعی دارد تا بار دیگر کنترل مقرهای خود را که هم‌اکنون تحت تسلط نظام سوریه است، به دست گیرد.

در همین راستا مقرهای وابسته به نظام سوریه اعلام کردند که در جریان درگیری‌های رخ داده در جنوب دیرالزور یک نظامی سوریه کشته شده و در مقابل نیروهای نظامی سوریه توانستند با ناکام گذاشتن حملات داعش چندین تن از اعضای آنها را به هلاکت برسانند.

از سوی دیگر، فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که هواپیماهای ائتلاف طی چند روز گذشته 24 مرتبه مواضع داعش در سوریه را هدف قرار دادند.

انتهای پیام

کد N661343

وبگردی