آفتاب

آمریکا به دنبال استقرار دائمی نیروهایش در پایگاه نظامی اسپانیا

آمریکا به دنبال استقرار دائمی نیروهایش در پایگاه نظامی اسپانیا

وزیر دفاع آمریکا از دولت اسپانیا درخواست کرده تا معاهده دوجانبه 1988 را اصلاح و اجازه استقرار دائمی نیروهای آمریکایی را در پایگاه نظامی اسپانیا صادر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه ال پائیس اسپانیا به نقل از نامه چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا گزارش داد، آمریکا از اسپانیا درخواست کرده تا اجازه دهد نیروهای آمریکایی به صورت دائمی در پایگاه هوایی مارون در آندولس اسپانیا مستقر شوند.

طبق گزارش این روزنامه، هاگل به مقام‌های اسپانیایی پیشنهاد داده تا تغییراتی در توافقنامه 1988 همکاری دفاعی میان آمریکا و اسپانیا ایجاد شود تا نیروهای آمریکایی بتوانند با استقرار دائمی در آن به بحران‌های احتمالی در آفریقا پاسخ دهند.

طبق توافق مارس 2014 میان دو کشور، 850 نیروهای آمریکایی هم‌اکنون در پایگاه هوایی مذکور مستقر هستند و در صورت نیاز این تعداد می‌تواند به 1110 نیرو افزایش یابد. بر اساس گزارش روزنامه ال پائیس، واشنگتن قصد دارد تا تعداد نیروهایش را به 3000 تن افزایش دهد.

پایگاه هوایی مارون در 35 مایلی جنوب شرقی شهر سویل مستقر است. این پایگاه نظامی از سال 1953 مشترکا از سوی نیروهای آمریکایی و اسپانیایی استفاده می‌شود.

انتهای پیام

کد N661247

وبگردی