آفتاب
در دیدار شمخانی با مشاور امنیت ملی افغانستان تاکید شد

گسترش همکاری‌ها میان ایران و افغانستان

گسترش همکاری‌ها میان ایران و افغانستان

در اولین دور گفت‌وگو میان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی و حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان، طرفین بر ضرورت توسعه همکاری‌های دو جانبه به منظور استقرار امنیت و ثبات پایدار در منطقه تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، علی شمخانی با اشاره به ضرورت همکاری‌های گسترده و راهبردی میان ایران و افغانستان و استمرار گفت‌و‌گوهای امنیتی میان دو کشور، بر دستیابی به راه‌حل‌های پایدار برقراری امنیت در مرزهای مشترک دو کشور تاکید کرد.

وی موضوع رودخانه‌های مرزی و ضرورت اتخاذ تصمیمات سازنده به منظور بهره‌مندی هر دو ملت از منابع آبی مشترک را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد:‌ رونق کشاورزی و دامپروری که زمینه‌ساز توسعه اقتصادی در مرزهای مشترک است، مهمترین راهبرد به منظور از میان بردن زمینه‌های ناامنی، شرارت و بهره‌مندی جریانات تروریستی از منابع انسانی منطقه است.

شمخانی مشترکات تاریخی و فرهنگی دو ملت را عامل پیوند و همبستگی عمیق دو کشور همسایه دانست و آن را اصلی‌ترین عامل بازدارنده در برابر سیاست‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان برشمرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خروج نیروهای ناتو از افغانستان را فرصتی مناسب برای اثبات توانمندی‌های ارتش و نیروهای امنیتی این کشور در دفاع از منافع ملی، شهروندان و مبارزه با تروریسم دانست.

در پایان شمخانی گفت: گسترش ناامنی و ترور، ‌سیاست دیرینه برخی قدرت‌ها برای استهلاک ظرفیت‌های ملی و جایگاه منطقه‌ای کشورهای اسلامی بوده و همواره از این ابزار به منظور توجیه دخالت‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی خود بهره جسته‌اند.

وی با اشاره به افشای واقعیت‌های تروریسم و حامیان آن برای افکار عمومی جهان افزود:‌ دوران استفاده ابزاری از تروریسم برای دخالت در منطقه و پیشبرد منویات استعماری به اتمام رسیده است.

انتهای پیام

کد N660779

وبگردی