آفتاب

یک شهروند آمریکایی به ضرب گلوله پلیس سانفرانسیسکو کشته شد

یک شهروند آمریکایی به ضرب گلوله پلیس سانفرانسیسکو کشته شد

یک شهروند آمریکایی در اثر شلیک گلوله ماموران ایستگاه پلیس سانفرانسیسکو جان خود را از دست داد.

ماموران پلیس شهر «سانفرانسیسکو» در ایالت کالیفرنیا به مردی که گمان می‌رفت اسلحه به دست گرفته است، شلیک کردند که وی در اثر جراحات وارده جان خود را از دست داد.

به گزارش ایلنا به نقل از یو‌اس‌ای تودی، یک شهروند آمریکایی در اثر شلیک گلوله ماموران ایستگاه پلیس «میشن» سانفرانسیسکو جان خود را از دست داد.

«آلبی اسپارسا» سخنگوی پلیس سانفرانسیسکو گفت که ماموران پلیس مرد ۳۲ ساله‌ای را مشاهده کردند که وارد محدوده پارکینگ پلیس شد.

سه مامور پلیس سانفرانسیسکو از وی که هنوز هویتش فاش نشده است، خواستند تا محوطه پارکینگ را ترک کند. فرد مظنون بدون نشان دادن عکس‌العملی تظاهر به خروج از پارکینگ کرد، اما زمانی که سه مامور پلیس تصمیم داشتند تا سوار خودروهای خود شوند، مشاهده کردند که وی همچنان در محوطه پارکینگ حضور دارد و راه را بسته است.

ماموران پلیس برای بار دوم از وی خواستند تا محوطه پارکینگ پلیس را ترک کند، در همین حال مظنون دست‌های خود را در جیب خود کرد و به سمت خروجی پارکینگ به راه افتاد. اما زمانی که ماموران پلیس از وی خواستند تا دست‌های خود را نشان دهد، وی لباس خود را بالا زد و به ماموران پلیس وسیله‌ای را نشان داد که به کمربند خود بسته بود.

دو نفر از ماموران پلیس سانفرانسیسکو به گمان این‌که وی با خود اسلحه حمل کرده است و تصمیم دارد از آن استفاده کند، سه بار به سمت او شلیک کردند.

فرد مجروح به بیمارستان عمومی سانفرانسیسکو منتقل شد که البته در اثر جراحات وارده جان خود را از دست داد.

اسلحه مقتول پس از بررسی قلابی تشخیص داده شد.

مشخص شد که فرد مقتول‌‌ همان روز با ایستگاه پلیس تقاطع خیابان میشن و شانزدهم، تماس گرفته و درباره نوع اسلحه‌ای که ماموران پلیس با خود حمل می‌کنند، پرسش‌هایی را مطرح کرده بود.

کشته شدن شهروندان آمریکایی توسط ماموران پلیس این کشور در پی قتل «مایکل براون» جوان ۱۸ ساله سیاه‌پوست در شهر «فرگوسن» در ایالت «میسوری» و «اریک گارنر» ۴۳ ساله سیاه‌پوست در نیویورک بسیار مورد توجه و مورد اعتراض‌های شدید در ده‌ها ایالت قرار گرفته است.

کد N660724

وبگردی