آفتاب

فرمانده آمریکایی ایساف: 2016 خانواده‌ام را به افغانستان می آورم

فرمانده آمریکایی ایساف: 2016 خانواده‌ام را به افغانستان می آورم

رییس نیروهای بین‌المللی کمک به برقراری صلح و امنیت در افغانستان (ایساف) درباره اوضاع کنونی نیروهای آمریکایی در افغانستان و ماموریت جدید این نیروها ابراز امیدواری کرد که مردم آمریکا مساله قربانی شدن زنان و مردان ارتش آمریکا را در جنگ افغانستان درک کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ژنرال جان کمپبل، رییس نیروهای ایساف در افغانستان در مصاحبه‌ای با خبرنگار شبکه سی‌.بی‌.اس که همراه وی در سفر به افغانستان بود، گفت: من می‌خواهم 2016 خانواده‌ام را به افغانستان بیاورم و مکان‌هایی از این کشور را به آنها نشان دهم چون این کشور بسیار زیباست. در دو فصل نبرد گذشته، نیروهای امنیتی افغانستان به خوبی از عهده مبارزه و مقابله با دشمن برآمدند.

ژنرال کمپبل آخرین فرمانده آمریکایی است که پیش از واگذاری کنترل امنیتی به نیروهای افغان در پایان سال 2014 در افغانستان مانده، در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا نیروهای آمریکایی می‌خواهند روندی را در افغانستان پیش ببرند که از آنچه در عراق رخ داد جلوگیری کنند، گفت: به عقیده من یک تفاوت آشکار میان عراق و افغانستان وجود دارد. یکی از آنها دولتی است که ما می‌خواهیم اینجا در افغانستان داشته باشیم. ما خواهان یک ائتلاف هستیم و به همین دلیل هم عبدالله عبدالله و اشرف غنی بعنوان مدیر اجرایی و رییس جمهوری افغانستان فعالیت دارند در حالیکه در عراق چنین مساله‌ای اصلا وجود ندارد. این دو توافقنامه‌هایی را با موضوع "توافق امنیتی دوجانبه" و "توافق موقعیت نیروها" امضا کردند که به آمریکا و ناتو اجازه می‌دهد تا به حمایت و پشتیبانی از سربازان افغان به واسطه آموزش و مشاوره ادامه دهند. در یک سال آینده و بعد از آن، اشرف غنی و عبدالله این فرصت را دارند تا به کمک نیروهای آموزشی آمریکایی به گسترش امنیت در کشورشان بپردازند. البته این دو همچنان نگران مساله امنیتی در افغانستان هستند.

ژنرال کمپبل ادامه داد:‌ نگرانی من این است که پس از 13 سال جنگ در افغانستان و حضور نیروهای آمریکایی در این کشور سربازان ما در آمریکا به دست فراموشی سپرده شوند. ما هم‌اکنون 9800 نیروی زن و مرد آمریکایی در افغانستان پس از اول ژانویه سال 2015 خواهیم داشت. مردم آمریکا باید نسبت به فداکاری نیروهای آمریکایی در افغانستان درک بهتری داشته باشند.

انتهای پیام

کد N660539

وبگردی