آفتاب
آیت‌الله علما:

روحانیون شیعه و سنی درباره تفرقه افکنی ها روشنگری کنند

روحانیون شیعه و سنی درباره تفرقه افکنی ها روشنگری کنند

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بر ضرورت روشنگری از سوی علما و روحانیون شیعه و سنی در خصوص توطئه های تفرقه افکنان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی علما، ظهر دوشنبه در بیست و ششمین همایش بزرگ هفته وحدت که در کرمانشاه برگزار شد بر بصیرت و آگاهی نسبت به زمان تاکید کرد و گفت: دانش بدون بصیرت و آگاهی به شرایط روز ثمری ندارد.

وی افزود: ما امروز اسباب و ابزار می‌خواهیم و باید آگاه به دنیا باشیم و ابزار دنیا را بشناسیم.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به سخنرانی امام (ره) در عید فطر سال 42  در خصوص توطئه های دشمنان دین، گفت: امام (ره) فرمود من 50 سال آینده را می‌بینم و حرف می‌زنم. لذا ما امروز به چنین وضعی گرفتار و مبتلا هستیم که رسول خدا آن را پیش‌بینی کرده و متذکر شده بود.

مسلمانان باید دست دشمنان اسلام را بخوانند

آیت‌الله علما تاکید کرد: مسلمانان باید دست دشمنان را بخوانند که چه برنامه‌ای تدارک دیده شده است و هفته وحدت می‌تواند زمینه‌ای برای تفکر و آگاهی مسلمانان نسبت به این موضوع باشد.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: هفته وحدت ابداع امام راحل بود. باید در این هفته تفکر قرآنی را که ما را به بصیرت و آگاهی دعوت کرده مورد نظر قرار داد چرا که همین تفکر است که کارساز خواهد بود و همه‌چیز در خود قرآن است.

آیت‌الله علما، رسول اکرم (ص) را بهترین محور برای وحدت مسلمانان دانست و گفت: سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت بهترین مناسبت است که یک میلیارد و 700 میلیون مسلمان دور هم جمع و متحد شوند.

وی افزود: تفرقه میان مسلمانان که به فرموده رهبر معظم انقلاب بیش از 95 درصد اشتراک فکر و عقیده دارند، بی‌معنی است و مسلمانان با وحدت می‌توانند ابرقدرت دنیا باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه مسلمانان باید ابرقدرت دنیا باشند، افزود: با محتوای فکری غنی اسلام این هدف امکانپذیر است.

وی تصریح کرد: ما چون فکر داریم، تفکرمان فطری و توحیدی و پیروی از اخلاق و روش‌های پیامبر اسلام است، می‌توانیم ابرقدرت دنیا باشیم.

دشمن از وحدت مسلمانان می‌ترسد

آیت‌الله علما تاکید کرد: به همین دلیل  است که دشمن از وحدت مسلمانان می‌ترسد و به دنبال اختلاف‌افکنی و تفرقه است و گروه‌هایی مانند داعش را ایجاد و به عنوان مفسر قرآن معرفی می‌کند بنابراین اگر ما با توسل به پیامبر(ص) متحد نشویم، داعش و النصره پدید می‌آیند که آیه قرآن را می‌خوانند اما سر می‌برند و تجاوز می‌کنند.

وی تاکید کرد: در مقابل اقدامات داعش و رفتارهای آنها چه کسی باید فریاد کند و یقه‌اش را پاره کند؟! این وظیفه روحانیون شیعه و سنی است که در این زمینه روشنگری کنند.

اسلام ناب جاذبه دارد

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اجتماع سه هزار نفری مسلمانان در شهرستان پاوه و به مناسبت هفته وحدت گفت: خوب است که چنین مراسماتی با این جمعیت به شهرها و روستاها هم گسترش یابد و ما شاهد راهنمایی روحانیون شیعه و سنی در خصوص اصل اسلام به مردم باشیم. باید در زمینه وحدت بین مسلمانان و ثمرات آن و هم‌چنین نتایج تفرقه به روشنگری پرداخته شود.

آیت‌الله علما گفت: اسلام ناب جاذبه دارد و آمریکا و دشمنان نیز از این هراس دارند و می‌خواهند چهره اسلام را خدشه دار کنند.

وی تاکید کرد: مردم از روحانیت حرف شنوی دارند و باید ما از این طریق وارد و اصل اسلام را به مردم بشناسانیم.

مسلمان کشی باب شده است

نماینده ولی فقیه در استان گفت: هم‌اکنون مسلمان کشی در جهان اسلام باب شده و این صحبت شیعه و سنی نیست چرا که اصلا در کشوری چون لیبی مسلمانی وجود ندارد و امام سال 42 گفت که اینها با اصل اسلام کار دارند.

وی تصریح کرد: کاهش قیمت نفت به ضرر چه کسی است؟! مگر نه اینکه مسلمانان و کشورهای اسلامی ضرر می‌کنند اما چاره‌ای جز اسارت ندارند.

وی افزود: ببینید از افغانستان تا آفریقا چه برسر مسلمانان آمده است. اینها حتی مالک زن خودشان هم نیستند و داعش و تکفیری‌ها هرکار را که می‌خواهند با اسم اسلام و با الله اکبر انجام می‌دهند و تنها هدفشان اصل اسلام و مخدوش کردن آن است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در پایان برگزاری همایش‌های وحدت آفرین را بسیار مثبت ارزیابی کرد و آن را عاملی برای تحکیم و تبادل نظر بین مسلمانان شیعه و سنی عنوان کرد.

کد N660455

وبگردی