آفتاب
با امیدواری برای تصدی پست ریاست‌جمهوری؛

میشل عون: داعش و اسرائیل لبنان را تهدید می‌کنند/رابطه ما با حزب‌الله ارتباطی موجودیتی است

میشل عون: داعش و اسرائیل لبنان را تهدید می‌کنند/رابطه ما با حزب‌الله ارتباطی موجودیتی است

رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح لبنان ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر داعش و اسرائیل لبنان را تهدید می‌کنند، گفت: مذاکرات میان حزب الله و جریان المستقبل تلاشی برای کاهش خفقان فضای کشور و ایجاد دستاوردهای مشخص است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان در سخنانی تاکید کرد: در حال حاضر داعش و اسرائیل لبنان را تهدید می‌کنند. روابط ما با حزب الله نیز روابط ریشه‌ای برای مقابله با داعش و اسرائیل است. در واقع روابط ما باید بر اساس مسائل موجودیتی باشد چراکه خطر موجودیتی ما را تهدید می‌کند. امکان جنگ نظامی نیز وجود دارد اما ما ضعیف نبوده و توانایی کافی را در اختیار داریم.

وی در خصوص مذاکرات میان المستقبل و حزب الله تاکید کرد: آغاز این مذاکرات از مرحله حساسی صورت گرفته است و تلاشی برای کاهش فضای نامناسب و خفقان در کشور و ایجاد دستاوردهای مشخص است.

عون ضمن اشاره به اینکه دادگاه بین‌المللی ویژه لبنان در سایه مذاکرات حزب الله و المستقبل روال طبیعی خود را طی می‌کند، گفت: باب روابط من با سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان بسته شده اما به طور کامل قطع نشده است چراکه وی در مراسم عید سال نو با من تماس گرفت.

وی خاطرنشان کرد: عناوین مذاکرات با حزب القوات اللبنانیه شامل گفتگو درباره مسائل زیادی از جمله حقوق مسیحیان در حیات سیاسی کشور، قانون انتخابات، انتخابات ریاست جمهوری و اختیارات رئیس جمهور آتی است.

وی گفت: کسانی که در انتخاب رئیس جمهور کارشکنی می‌کنند کسانی هستند که مخالف اصلاحاتند. سهل انگاری و فساد همواره در لبنان وجود داشته و چه بسا انفجاری در اوضاع این کشور به وقوع بپیوندد. لبنانی‌ها امروز از اهداف مذاکرات میان ما و القوات اللبنانیه صحبت می‌کنند اما این اقدامی اشتباه است چراکه ما اهداف خوبی برای رسیدن به توافق میان خود داریم و تمامی لبنانی‌ها منتظر این توافق هستند.

عون تاکید کرد: ما شانس بیشتری برای تصدی پست ریاست جمهوری لبنان داریم و کسانی که چنین شانسی را ندارند باید کناره گیری کنند.

وی با بیان اینکه موعد دیدار میان وی و سمیر جعجع، رئیس حزب القوات اللبنانیه هنوز مشخص نشده است خوش بینی خود را نسبت به احتمال رای دادن حزب القوات اللبنانبه به نفع وی ابراز داشت.

عون گفت: مخالفت عربستان با انتخاب من به سمت ریاست جمهوری لبنان از طریق یکی از مراجع لبنانی به من ابلاغ شده است. آنها دلایلی برای خود در اختیار دارند. ما با کشورهای عربی روابط دوستانه داریم و علیه هیچ طرفی دست به اقدام نمی‌زنیم.

عون بار دیگر پیشنهاد خود را برای انتخاب رئیس جمهور لبنان از طریق رای مردم به طور مستقیم و در دو مرحله اول رای گیری از مسیحیان و پس از آن بقیه رای دهندگان مطرح کرد.

وی تاکید کرد: سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان همواره اعلام کرده که میشل عون نامزد حزب وی است. برای همین من تاکید می‌کنم که نامزد مستقل و مورد حمایت مقاومت هستم.

وی گفت: من با همکاری مردم لبنان قادرم در مقابل هرگونه توافق عربی منطقه‌ای و بین‌المللی برای تحمیل رئیس جمهور بر لبنان بایستم.

انتهی پیام

کد N660303

وبگردی