آفتاب
نماینده گلپایگان:

نیروی انتظامی باید از پشتوانه قضایی قابل قبولی برخوردار باشد

نیروی انتظامی باید از پشتوانه قضایی قابل قبولی برخوردار باشد

نماینده گلپایگان و خوانسار درمجلس، تاکید کرد که نیروی انتظامی باید از پشتوانه قضایی قابل قبولی برخوردار باشد.

محمدحسن میرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، گفت: اگر یک مأمور نیروی انتظامی از دست به اسلحه شدن در یک حمله مسلحانه واهمه داشته باشد و پیش از هر چیز از عواقب قضایی واکنش خود در قبال سارقان و جانیان بترسد نباید انتظار داشت که به‌موقع و سریع به اقدامات مخرب پیش‌آمده پاسخ بگوید؛ لذا لازم است که مجموعه قوه قضاییه پشتوانه قضایی قابل قبولی برای مأموران نیروی انتظامی در برخورد با متخلفان قائل شود.

وی با اشاره به احتمال سفر رییس جمهور به اصفهان در هفته پیش‌رو اظهار کرد: رییس دولت یازدهم در سفر خود به اصفهان باید مسائل مربوط به کشاورزی، آب استان، مشکلات مربوط به آلودگی هوا و محیط‌زیست و نبود نقدینگی برای واحدهای تولیدی را مورد توجه و تدبیر قرار دهد.

وی افزود: اصفهان نیازمند یافتن راهکاری برای تفویض کامل اختیار از سوی استانداری به فرمانداران شهرستان‌های تابعه استان است چراکه این اقدام می‌تواند زمینه حل مشکلات و دغدغه‌های مردم را فراهم کند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس با اعتقاد به اینکه مشکلات شهرستان‌ها با حمایت مدیران استانی و همت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قابل‌حل است، گفت: بسیاری از مشکلات استان از طریق نشستن مدیران پشت میز و یا برگزاری جلسات رفع نمی‌شود اگرچه این اقدام استانداران ممکن است راه گشا باشد اما به‌طور حتم کافی نیست. استاندار باید به‌طور دائم و مستمر در شهرستان‌های استان فعالیت خود حاضر شود، جلسات منظمی را با نمایندگان شهرستانی، فرمانداران و نهادهای نظارتی و اجرایی برگزار کرده و برای برطرف شدن نقاط ضعف برنامه‌ریزی کند.

وی با مورد توجه قرار دادن درگیری‌های اخیر شهرستان گلپایگان گفت: سرقت مسلحانه جزء جرائم خشن محسوب می‌شود و لازم است برخورد قضایی متناسب با این جرائم نیز در چهارچوب قانون انجام شود با این‌ وجود سؤال اساسی اینجا است که چرا به کسانی که درگذشته جرائمی را انجام داده و سابقه‌دار نیز هستند اجازه داده‌ شده تا به هر عمل خلافی شرعی که می‌خواسته‌اند دست بزنند و به‌جایی برسند که در یک شهرستان با وحشی گری به نیروهای امنیتی و غیرامنیتی بی‌محابا حمله کنند؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی باید از لحاظ آموزش، تجهیزات و پشتوانه قضایی قوی‌تر شود، ادامه داد: زمانی که یک مأمور نیروی انتظامی از دست به اسلحه شدن در یک حمله مسلحانه واهمه دارد و پیش از هر چیز از عواقب قضایی واکنش خود در قبال سارقان و جانیان می‌ترسد چگونه می‌توان انتظار داشت که به‌موقع و سریع به اقدامات مخرب پیش‌آمده پاسخ بگوید؟ به همین دلیل نیز لازم است که مجموعه قوه قضاییه پشتوانه قضایی قابل قبولی برای مأموران نیروی انتظامی در برخورد با متخلفان قائل شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی افزود: قوه قضاییه باید به‌گونه‌ای با افراد متخلف برخورد کنند که تصور ایجاد ناامنی به ذهن هیچ‌کسی در کشور خطور نکند.

انتهای پیام

کد N660103

وبگردی