آفتاب

دولت ایتالیا بازنگری در لایحه جنجالی مالیات را موقتا متوقف کرد

دولت ایتالیا بازنگری در لایحه جنجالی مالیات را موقتا متوقف کرد

دولت ایتالیا بازنگری در قوانین مالیاتی را متوقف کرده است چرا که طبق این اصلاحات جنجالی، تخلف فرار مالیاتی سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر سابق ایتالیا ملغی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا می‌گوید که این لایحه پیش از ارائه به پارلمان بررسی می‌شود تا موارد مورد ابهام که احتمالا به سیلویو برلوسکنی کمک می‌کند، برطرف کند.

این در حالی است که گفته می‌شد رهبر کنونی ایتالیا تلاش داشته تا در ازای حمایت از برلوسکنی، پشتیبانی وی را در انتخابات‌های آتی و اصلاحات نهادها به دست آورد.

روزنامه‌های ایتالیا روز یکشنبه با اشاره به بخش‌هایی از لایحه مالیاتی که مربوط به مجازات جرایم مرتبط با مالیات است، نوشتند که این اصلاحات محکومیت برلوسکنی در سال 2012 را زیر سوال می‌برند. اصلاحات پیشنهادی جدید هفته گذشته اعلام شد.

ماتئو رنتزی در سخنرانی تلویزیونی خود گفت: اگر مردم گمان می‌کنند که یک توافقات پشت پرده در جریان است، ما این تدابیر را به تاخیر می‌اندازیم تا زمانی که برلوسکنی خدمات اجتماعی اجباری‌اش را به پایان برساند.

برلوسکنی 78 ساله به یک سال خدمات اجتماعی اجباری در خانه سالمندان محکوم شده است. این نخست وزیر سابق ایتالیا در سال 2011 از قدرت کنار گذاشته شد و از آن زمان از تصدی مشاغل دولتی منع شد اما حزب محافظه کار وی اعضای بسیاری در پارلمان دارد.

انتهای پیام

کد N660045

وبگردی