آفتاب

برگزاری هر گونه تجمع در بنگلادش ممنوع شد / افزایش تدابیر امنیتی در سالگرد انتخابات

برگزاری هر گونه تجمع در بنگلادش ممنوع شد / افزایش تدابیر امنیتی در سالگرد انتخابات

رسانه‌های محلی بنگلادش گزارش دادند، پلیس داکا در آستانه تظاهرات سالگرد انتخابات برگزاری هرگونه تجمع را غیرقانونی اعلام و شماری از فعالان اپوزیسیون را در سراسر کشور بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تدابیر امنیتی شدید در پایتخت بنگلادش در آستانه سالگرد انتخابات پارلمانی اتخاذ شده است؛ در جریان انتخابات سال گذشته ائتلاف اصلی اپوزیسیون بنگلادش آن را بایکوت کرد.

پلیس بنگلادش دفتر نخست وزیر سابق و رئیس کنونی حزب ملی گرای این کشور را محاصره کرد. محاصره دفتر خالد ضیا در داکا با اعتراضات گسترده‌ای رو به رو شد و پلیس اعلام کرد، این اقدامات را با هدف افزایش تدابیر امنیتی انجام داده است.

خالده ضیا یکی از رقبای اصلی شیخه حسینه، نخست وزیر بنگلادش است که سال گذشته برای دومین بار به قدرت رسید. روز یکشنبه پلیس با حامیان اپوزیسیون در بخش‌های مختلف بنگلادش درگیر شد و در جریان آن ده‌ها تن از فعالان زخمی شدند. با این حال پلیس در این رابطه اظهارنظری نکرده است.

فعالان اپوزیسیون روز یکشنبه در داکا به یک اتوبوس حمله کرده و چندین خودروی دیگر را تخریب کردند.

مقام‌های بنگلادش برای جلوگیری از هرگونه تجمع مردمی، نیروهای مرزبانی شبه دولتی را در داکا و شهرهای مهم موظف به گشت‌زنی کرده است. شیخه حسینه در پنجم ژانویه سال گذشته بار دیگر به قدرت رسید؛ انتخاباتی که از سوی حزب خالده ضیا بایکوت شد و وی دولت را به تقلب در انتخابات متهم کرد.

انتهای پیام

کد N660044

وبگردی