آفتاب
ابوترابی در بزرگداشت شهید ستاری:

اقتدار ایران در نامه اوباما به رهبری مشهود است

اقتدار ایران در نامه اوباما به رهبری مشهود است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر روزی آخرین نامه اوباما برای رهبر منتشر شود تغییر رفتار آمریکا به دلیل اقتدار ملت ایران و نیروهای مسلح مشهود خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی سیدمحمدحسن ابوترابی فرد در بیستمین سالگرد شهادت شهید ستاری گفت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران در عرصه های گوناگون مدیریتی کشور و نیروهای مسلح از آیات قرآن کریم الهام می گیرد و این فرمانی است که از عالم ملکوت بر عالم ملک صادر شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: پیام این کریمه مبارکه آن است که مطمئن باشیم همیشه دو اردوگاه توحید و حق و اردوگاه کبر در جامعه بشری در تضادند.

وی خطاب به نیروهای نظامی حاضر در جلسه گفت: شما در برابر کسانی قرار دارید که سر ستیز با حق، اسلام و منافع ملی شما دارند و این یک واقعیت است.یکی از عوامل کلیدی غفلت آن است که انسان از واقعیت ها چشم پوشی کند و این موضوع به مخاطره قرار گرفتن منافع یک امت و ملت را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: هیچگاه اردوگاه شرک سر سازش با حق را نخواهد داشت مگر آنکه به جبهه حق بپیوندد و نمی توان در اردوگاه حق با استکبار روابط مبتنی بر دوستی ایجاد کرد .

ابوترابی‌فرد افزود: در منطقه نگاهی به بهترین دوستان آمریکا و اردوگاه استکبار بیاندازید، آیا آمریکا و استکبار منافع ملی آن کشورها را مورد رعایت قرار داده است؟

وی ادامه داد: کاهش قیمت نفت طی ماه‌های اخیر تیر خلاص به کشورهای وابسته به نفت بوده زیرا تمام ارزش اقتصادی، فرهنگی و امنیتی آنها در دلارهای نفتی خلاصه می‌شود. آنها دوستان استکبار بودند و قطعاً با وضعیت کنونی قادر به بقا نیستند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مسائل مطرح در اجلاس منطقه‌ای و بین‌المللی علت تغییر رفتار استکبار نسبت به جمهوری اسلامی ایران است، امروز این تغییر رفتار قابل لمس بوده و رفتار آنها نسبت به سال‌های گذشته کاملاً در حال تغییر است.

وی با بیان اینکه اردوگاه استکبار تا دیروز عربده‌کشی می‌کرد اما امروز اذعان دارد که ایران قدرتی انکارناپذیر است، تصریح کرد: آنها که دیروز تهدید به حمله نظامی می‌کردند، امروز پای میز مذاکره نشسته و با تیمی که تکیه‌گاهش رهبر معظم انقلاب، شهدا و نیروهای مسلح هستند، با ادب سیاسی مذاکره می‌کنند.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: اگر روزی آخرین نامه اوباما برای رهبر منتشر شود، باید سیاست‌مداران به تحلیل آن بپردازند و این تغییر رفتار به دلیل اقتدار ملت ایران و نیروهای مسلح است و این قدرت است که دشمن را وادار به تواضع می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران از تحریم شورای امنیت سازمان ملل، بانک مرکزی، بلوکه شدن تمام ذخایر ارزی و تحریم های شخص رئیس‌جمهور آمریکا، اتحادیه اروپا، عربده‌کشی‌های آمریکا و گاهی تهدید هسته‌ای علیه ایران با قدرت عبور می‌کند و در همین وضعیت از فتنه 88 حماسه سیاسی خلق می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ما باید در منطقه و جهان به یک نهاد قدرت تبدیل شویم، افزود: کلیدواژه دستیابی به این مهم آرمان‌گرایی بوده و رهبر معظم انقلاب نیز به این موضوع تاکید دارند.

ابوترابی‌فرد بیان کرد: آرمان‌هایی والا است که راه را برای رسیدن به قدرت هموار می‌کنند. اگر نگاه بلند و سخنان والای امام (ره) نبود، امروز ملت ایران هویت و شخصیتی نداشت.

وی با بیان اینکه پیامبر اعظم (ص) ما را به سوی آرمان‌های بلند دعوت کرده است، تصریح کرد: یکی از این آرمان‌ها وحدت ملی و انسجام اسلامی است که اینها دو راهبرد تاکید شده از سوی رهبر معظم انقلاب هستند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: وحدت کلمه سخن امام خمینی (ره) و وحدت ملی تاکید مقام معظم رهبری بوده و پیام قرآن کریم نیز می‌باشد. انسجام ملت اسلام راهبرد قطعی نظام اسلامی است و این آرمانی بوده که باید به آن توجه شود.

وی گفت: ما ایران را در کنار عراق، عراق را در کنار سوریه، سوریه را در کنار لبنان و لبنان را در کنار ترکیه و در کل کشورهای اسلامی را در کنار هم می‌خواهیم و این آرمان نظام اسلامی است.

ابوترابی‌فرد خطاب به کسانی که گاهی با نگاه‌های خود معنی نگاه کلان را نمی‌فهمند، افزود: امروز یکی از عوامل مهم اقتدار این است که ملت عراق متحد نخست ما است. امروز ژاندارم آمریکا در منطقه در اوج قدرت نمادین و پوشالی خویش اعلام می‌کند که لبنان، یمن و... و ملت‌های کشورهای اسلامی متحدان شما هستند.

این نماینده مردم در خانه ملت بیان کرد: امروز ملت عراق، لبنان، سوریه، افغانستان، یمن، بحرین، مصر و فلسطین نظام اسلامی را متعلق به خود و منافع امت اسلامی می‌دانند و این موضوع را در رفتار نظام جمهوری اسلامی ایران لمس می‌کنند.

وی با اشاره به دیدار رئیس مجلس عراق با رئیس و نمایندگان مجلس ایران و بیان اینکه ایستادگی ایران در کنار ملت عراق، رمز ایستادگی ما است، گفت: امروز ملت لبنان و فلسطین نیز ایستادگی خود را در پرتو ایستادگی ملت ایران در کنار خود می‌دانند،‌ وگرنه کسانی هستند که به یاد دارند در جنگ 6 روزه، رژیم صهیونیستی با 3 کشور بزرگ عرب سرزمین خود را به دو برابر افزایش داد و کشورهای عرب با پذیرش آتش‌بس حقارت شکست را پذیرفتند.

ابوترابی‌فرد افزود: وحدت ملت اسلام راهبرد نظام و جمهوری اسلامی بوده و این موضوع رمز پایداری ایران و ملل مسلمان است و همین امر باعث شکست داعش در عراق و سوریه شده است.

نایب‌رئیس مجلس با بیان اینکه امروز دنیا با سلاح علم، بشریت را تهدید می‌کند، گفت: یکی از عوامل تحولات در بازار نفت مربوط به ظهور فناوری‌های نو در عرصه انرژی است و باید ملت ایران قله‌های دانش را فتح کنند. این موضوع از اصلی‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب بوده و شهید ستاری نیز محصول این تفکر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت کاهش اتکای بودجه به نفت گفت: اقتصادی که بودجه سالانه آن و هزینه‌های جاری و عمرانی به نفتی که نداشته باشد، اقتصادی پویا بوده و تلاش ما نیز باید در همین راستا باشد.

ابوترابی‌فرد افزود: بودجه عمومی کل کشور برای سال 94 حدود 270 هزار میلیارد تومان برآورد شده که 70 هزار میلیارد تومان از آن از طریق فروش نفت تامین خواهد شد، یعنی 200 هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی کشور وابسته به بازارهای نفتی نیست.

این نماینده مردم در خانه ملت تصریح کرد: کاهش اتکا به نفت در بودجه سال آینده کل کشور در حالی است که وابستگی ما در سال 93 حدود 20 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است، یعنی اگر اراده ما حذف درآمدهای حاصل از نفت باشد این امکان را خواهیم داشت.

وی افزود: اگر روزی دولت و مجلس تصمیم به تنظیم بودجه بدون نفت گرفتند یعنی باید منتظر آغاز یک جهش اقتصادی بود.

ابوترابی‌فرد تحریم و کاهش قیمت نفت را یک فرصت طلایی برای تحول عنوان کرد و افزود: همچنین برای استحکام و ساخت درونی نظام نیازمند یک نیروی نظامی بازدارنده هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیران رده بالای نظام گفت: اقتدار ملی در دنیا در گرو داشتن یک ارتش و نیروهای مسلح بازدارنده است.

وی با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری گفت: ایشان می‌فرمایند همه کسانی که عادت به تهدید زبانی کرده‌اند، بدانند پاسخ ما به هرگونه شرارتی، پاسخی جدی و سخت خواهد بود و اگر نیروهای دفاعی نباشد، آیا امکان چنین صحبتی وجود دارد؟

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد:‌ وجود نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران موجب شده که مقام معظم رهبری با قدرت با دنیای استکبار و گاه کفر سخن بگویند و آنها خود را با یک واقعیت روبرو ببینند.

نایب‌رئیس مجلس در پایان گفت: استکبار نمی‌تواند هزینه حمله به ایران را برآورد کند و این موضوع در سایه قدرت نیروهای مسلح کشورمان است.

کد N660004

وبگردی