آفتاب
قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خبر داد

افزایش میزان جوایز پژوهشی بیستمین جشنواره تحقیقات پزشکی رازی

افزایش میزان جوایز پژوهشی بیستمین جشنواره تحقیقات پزشکی رازی

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، گفت: میزان جوایز پژوهشی بیستمین جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی افزایش یافت.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دکتر شاهین آخوندزاده در نشست توجیهی برگزیدگان بیستمین جشنواره تحقیقات پزشکی رازی با اشاره به اینکه انتخاب برگزیدگان بر اساس دسته بندی تحقیقاتی دقیق تر شده است، افزود: در جشنواره تحقیقات پزشکی امسال 6 گروه را داشته‌ایم تا بتوانیم سطح برگزیدگان را بالا ببریم.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره ملی است، خاطرنشان کرد: در جشنواره امسال مبلغ جوایز پژوهشی نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است چرا که در سالهای گذشته با توجه به تورم این میزان ثابت بوده اما امسال سعی کردیم در مبلغ جوایز تغییر داشته‌ایم.

دکتر آخوندزاده افزود: در سالهای گذشته به برگزیده اول 12 میلیون تومان، برگزیده دوم 10 میلیون تومان و برگزیده سوم 8.5 میلیون تومان تعلق می‌گرفت که با افزایش این میزان اعتبار 20 میلیون تومان به برگزیده اول، 15 میلیون تومان به برگزیده دوم و 12 میلیون تومان به برگزیده سوم تعلق می گیرد.

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در علوم پزشکی تولیدات نمی تواند تنها دارو باشد، یادآور شد: تحقیقاتی که بر کیفیت زندگی مردم تاثیرگذار باشد نوعی تولید به شمار می رود.

وی افزود: در سالهای گذشته محققین حقیقی و برگزیدگان حقوقی با رئیس جمهور دیدار و در طی این دیدار صحبت‌هایی داشتند که ارزش این صحبت‌ها از ارزش مادی جایزه بیشتر است و ما هم اکنون به دنبال زنده کردن این سنت هستیم.

دکتر آخوندزاده اظهار داشت: تصور نادرستی از هزینه کردن برای پژوهش در ذهن سیاستگذاران است در صورتی که پرداختن به امر پژوهش در دانشگاهها عین کار فرهنگی است.

وی گفت: بیستمین جشنواره تحقیقات پزشکی رازی در بیست و دوم دی ماه در سالن همایش‌های شهید بهشتی برگزار می شود که این تاریخ هنوز قطعی نیست. همچنین در این مراسم به تکریم محققین کشور و ایجاد فضای رقابتی میان آنها پرداخته می شود.

ارتقای شرایط انتخاب پژوهشگر برتر

دکتر اصغر عبادی فر دبیر بیستمین جشنواره تحقیقات پزشکی رازی نیز در ادامه گفت: شعار اصلی این دوره از جشنواره ارتقای کیفی در همه ابعاد جشنواره است که ما سعی کردیم با توجه به دستورات اجرایی عمل کنیم.

دبیر بیستمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی و رئیس مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات وزارت بهداشت در خصوص مصوبات بیستمین جشنواره تحقیقات پزشکی رازی، گفت: اختصاص 30 درصد امتیاز کل به مقاله های اصلی، اختصاص 70 درصد به کارنامه پژوهشی هشت ساله شرکت کنندگان، ارتقای شرایط انتخاب پژوهشگر برتر و تسهیل شرایط شرکت کنندگان از مصوبات این جشنواره به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه از معیارهای انتخاب پژوهشگر در این دوره از جشنواره اولویت موضوع، ضرورت اجرایی و کاربردی بودن با تولید علم نوآوری است، اظهار داشت: در کمیته تخصصی ابداعات از 83 شرکت کننده یک نفر برگزیده شد که رتبه سوم به وی تعلق گرفت.

دکتر عبادی فر افزود: تعداد شرکت کنندگان در علوم پایه 172 نفر بود که 5 نفر از این تعداد برگزیده شدند. همچنین در کمیته تخصصی علوم بالینی 143 نفر تعداد کل شرکت کنندگان است که در نهایت 7 نفر برگزیده انتخاب شد.

مشاور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و دبیر بیستمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی گفت: از 93 نفر شرکت کننده در علوم دارویی، 4 برگزیده انتخاب و در کمیته تخصصی بهداشت و درمان از 137 نفر شرکت کننده 5 نفر به عنوان افراد برگزیده انتخاب شدند. در کمیته تخصصی دندانپزشکی 23 نفر شرکت کننده وجود داشت که 2 نفر به عنوان افراد برگزیده انتخاب شدند.

وی افزود: تعداد برگزیدگان از دانشگاههای علوم پزشکی تبریز 5 نفر، دانشگاه علوم پزشکی تهران 4 نفر، دانشگاه علوم پزشکی مشهد 3 نفر و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به همراه جهاد دانشگاهی 2 نفر، همچنین از دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان، بابل و زنجان هر کدام یک نفر برگزیدگان این دوره از جشنواره بودند.

انتهای پیام

کد N659941

وبگردی