آفتاب

شیخ‌الاسلام: حکومت بحرین بر سر عقل بیاید و به خواست مردم گوش کند

شیخ‌الاسلام: حکومت بحرین بر سر عقل بیاید و به خواست مردم گوش کند

یک کارشناس مسائل منطقه تاکید کرد: باید حکومت بحرین بر سر عقل بیاید و به خواست مردم گوش کند، در غیر این صورت دیر یا زود ساقط می‌شوند.

حسین شیخ‌الاسلام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره اقدامات سرکوبگرانه حکومت بحرین علیه مردم این کشور، گفت: حکومت بحرین یک حکومت دیکتاتوری است و آمادگی ندارد که کوچک‌ترین حق مردم را برآورده کند. مردم بحرین خواسته عادلانه و مقبولی دارند و آن این است که هر فرد یک رای داشته باشد اما نظام این را نمی‌پذیرد زیرا از یک ساختار قرون وسطایی طبقاتی پشتیبانی می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم خواستار تغییر نخست‌وزیر این کشور هستند که بیش از 40 سال است بر سر حکومت قرار دارد، ادامه داد: از آنجایی که نخست‌وزیر با خانواده فاسد پادشاهی مناسباتی دارد در این باره کاری انجام نمی‌دهند اما این نخست‌وزیر مورد تایید مردم و مجلس نیست و در برابر این خواست مردم ایستادگی می‌کند و برای ماندگاری نخست‌وزیر کنونی در این سمت به سرکوب مردم می‌پردازند.

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به انفعال قدرت‌های بزرگ مانند آمریکا و انگلیس در برابر اقدامات حکومت بحرین علیه ملت خویش، گفت: آمریکایی‌ها به دلیل اینکه در آن کشور پایگاه دارند و انگلیسی‌ها برای تثبیت سازی موقعیت خود در خلیج فارس از خانواده فاسد پادشاهی پشتیبانی می‌کنند و می‌ترسند که در بحرین دموکراسی ایجاد شود زیرا دموکراسی به همراه خود استقلال و تعیین سرنوشت را دارد و این هم نمونه‌ای از معیارهای دوگانه غرب است.

شیخ‌الاسلام با اشاره به دستگیری شیخ علی سلمان از بزرگان شیعیان، افزود: از آنجایی که حکومت بحرین نمی‌تواند در برابر ملت به پا خاسته کاری انجام دهد به همین دلیل شیخ علی سلمان از بزرگان جمعیت الوفاق، هیچگونه عملیات خشونت‌آمیزی تاکنون انجام نداده و همواره به صورت مسالمت‌آمیز حرکت کرده‌اند را دستگیر کرده‌اند. آنها می‌خواهند رهبران ملت بحرین را تضعیف کنند.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: اگرچه سازمان ملل و برخی دیگر از سازمان‌های بین‌المللی ابراز نگرانی کرده‌اند اما متاسفانه این سازمان‌های بین المللی در اختیار قدرت‌های بزرگ هستند و حقوق ملت بحرین فدای خواسته‌های این قدرت‌های بزرگ می‌شود.

وی درباره ادعاهای وزیر امور خارجه بحرین مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی بحرین، گفت: این مساله تنها یک بهانه است. همه می‌دانند که ایران در این کشور دخالت نمی‌کند. در حال حاضر نیروهای عربستان سعودی، بحرین را اشغال کرده‌اند و ملت بحرین این مساله را برنمی‌تابند و تحمل نمی‌کنند.

شیخ الاسلام با اشاره به حضور مردم بحرین در خیابان‌ها خاطرنشان کرد: مردم در خیابان هستند و خواهان تعیین سرنوشت بوده و یک خواسته خیلی معقول دارند مبنی بر اینکه هر کس یک رای داشته باشد.

انتهای پیام

کد N659842

وبگردی