آفتاب

نخست‌وزیر انگلیس در اندیشه جلو انداختن رفراندوم عضویت در اتحادیه اروپا است

نخست‌وزیر انگلیس در اندیشه جلو انداختن رفراندوم عضویت در اتحادیه اروپا است

نخست‌وزیر انگلیس گفت، اگر ممکن باشد تمایل دارد رفراندوم برنامه‌ریزی شده درباره عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا را از سال 2017 میلادی جلو انداخته و زودتر برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس تحت فشار اعضای مخالف عضویت در اتحادیه اروپا در حزب خود و افزایش محبوبیت حزب مخالف با اتحادیه اروپا، "استقلال انگلیس"، متعهد شده تا مجددا درباره روابط انگلیس با اتحادیه اروپا مذاکره کرده و تلاش کند تا قدرت‌ها را به لندن بازگرداند.

وی گفت که اگر حزب محافظه کارش در انتخابات پارلمانی هفت مه سال جاری میلادی پیروز شود، رفراندومی را در سال 2017 میلادی برگزار خواهد کرد.

کامرون به شبکه خبری بی بی سی گفت: اگر بتوانم این رفراندوم را زودتر برگزار کنم، خوشحال می‌شوم. هرچه سریعتر بتوانم به تعهد خود درباره مذاکرات مجدد و برگزاری یک رفراندوم عمل کنم بهتر است.

نخست‌وزیر انگلیس قرار است درباره برنامه‌های اصلاحاتی خود که شامل محدود کردن دسترسی مهاجران اتحادیه اروپا به پرداخت‌های خدمات درمانی است در دیدار با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در نشست روز چهارشنبه مذاکره کند.

کامرون گفته است که آن‌ها نیازمند تغییر معاهده هستند اما مرکل صریحا اعلام کرده که وی اجازه نخواهد داد تا قوانین اتحادیه اروپا درباره آزادی عمل کارگران تضعیف شود.

نایجل فاراژ، رهبر حزب "استقلال انگلیس" به شبکه خبری اسکای نیوز گفت: با برنامه‌های کامرون این رفراندوم به حاشیه کشیده می‌شود و برگزاری مذاکرات مجدد به شدت غیر متحمل است.

کامرون که حزب محافظه کارش از سال 2010 میلادی در ائتلاف با حزب "لیبرال دموکرات‌ها" زمام امور انگلیس را برعهده داشته با حزب کارگر به خاطر وضعیت اقتصادی و خدمات درمانی درگیر شد.

حزب کارگر گفته است، محافظه کارها بیشتر از برنامه وام گرفته‌اند و در حال حاضر قصد دارند به خاطر دلایل ایدئولوژیکی کسری بودجه را به سرعت از بین ببرند.

انتهای پیام

کد N659793

وبگردی