آفتاب

فولادگر: لایحه بودجه 94 واقع‌بینانه‌تر از گذشته است

فولادگر: لایحه بودجه 94 واقع‌بینانه‌تر از گذشته است

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: دولت سعی کرده است لایحه بودجه 94 را به نسبت سال‌های گذشته به‌صورت واقع‌بینانه‌تر ارایه کند.

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: محل تأمین درآمد عمومی و درآمدهای کلی که در لایحه دیده‌شده است، از طریق مالیات، قیمت نفت، میعانات گازی و واگذاری‌های دارایی‌های مالی است .

وی افزود: مطابق این لایحه کل درآمدهای دولت 224 هزار میلیارد تومان است که به نسبت سال 93، بیش از شش درصد رشد داشته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: در لایحه بودجه سال آینده، 42هزار میلیارد تومان درآمدهای اختصاصی وزارتخانه‌ها،600 هزار میلیارد تومان بودجه شرکت‌ها و بانک‌های دولتی در نظر گرفته‌شده است که مجموع این‌ درآمد با سایر درآمدها 837هزار و900میلیارد تومان می‌شود .

فولادگر ادامه داد: در این لایحه قیمت تمام‌شده پروژه‌ها را سعی کرده‌اند که عملیاتی‌تر کنند تا یک گام به سمت پروژه‌های عملیاتی برداریم و بر همین اساس اولویت‌ها را به پروژه‌های نیمه‌تمام داده‌اند که تا سال 94و 95 به اتمام برسد.

فولادگر با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی دولت در این لایحه به نسبت لایحه 93، 22درصد رشد داشته است، گفت: درزمینه مالیات‌ها باید به‌گونه‌ای عمل شود که نظام جامع مالیاتی تحقق پیدا کند؛ یعنی از فرار پرداخت مالیات‌ها جلوگیری کنیم و منابع جدید مالیاتی پیدا کنیم؛ نه اینکه از کسانی که مالیات پرداخت می‌کنند، مالیات بیشتری بگیریم .

وی خاطرنشان کرد: منابع درآمدهای نفتی 8 درصد کاهش داشته و دولت سعی کرده وابستگی به درآمدهای نفتی را کاهش دهد، این در حالی است که دولت در این لایحه، قیمت هر بشکه نفت را 60 دلار پیش‌بینی کرده است .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در لایحه بودجه 94 در خصوص هدفمندی یارانه‌ها بیشتر سعی شده به همان شکل قبلی عمل شود که بر همین اساس 42هزار 500 میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است .

فولادگر افزود: در لایحه بودجه، چهارهزار و 800 میلیارد تومان برای بخش درمان و سلامت و پنج هزار و 200 میلیارد تومان نیز برای بخش تولید در نظر گرفته‌شده است .

وی خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه برخی احکام مربوط به اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته‌ شده است، اما بخشی از آن‌که مبتنی بر واریز درآمدها به صندوق توسعه ملی است، لحاظ نشده است .

وی در توضیح بیشتر در این زمینه افزود: بر اساس اقتصاد مقاومتی باید که واریز به صندوق توسعه ملی افزایش پیدا کند تا میزان وابستگی به نفت در بخش هزینه ما به صفر برسد، بر همین اساس بنا بوده است که واریز به صندوق توسعه 32درصد باشد، اما دولت با این استدلال که کاهش درآمد نفت دارد، پرداخت 20درصد سال اول برنامه توسعه را در نظر گرفته است. درواقع وابستگی به نفت به لحاظ بودجه‌ای تا 8 درصد کاهش داشته ولی واریز به صندوق توسعه ملی افزایش نداشته است .

نماینده مردم اصفهان گفت: لایحه بودجه 94 واقع‌بینانه‌تر به نظر می‌رسد، بر همین اساس کلیات بودجه رأی می‌آورد، اما نیاز به اصلاحاتی جزئی در عدد و رقم‌ها دارد .

انتهای پیام

کد N659663

وبگردی