آفتاب
واشنگتن تایمز منتشر کرد:

وعده های شکست خورده اوباما در زمینه اقتصاد

وعده های شکست خورده اوباما در زمینه اقتصاد

در حالی که اوباما وارد سال های پایانی حضور خود در کاخ سفید می شود، باید گفت او همچنان فاصله بسیار زیادی با قول هایی که در سال 2008 در ستاد های انتخاباتی خود داد، دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه واشنگتن تایمز (washingtontimes) در خبری نوشت: در حالی که اوباما وارد سال های پایانی حضور خود در کاخ سفید می شود، باید گفت او همچنان فاصله بسیار زیادی با قول هایی که در سال 2008 در ستاد های انتخاباتی خود داد، دارد.

این روزنامه آمریکایی در تیتر یک خود نوشت: «آمار هایی که در تعطیلات عید منتشر شده است، حاکی از این است که کارهای اجرایی اقتصادی خوبی صورت نگرفته و قول های اوباما مبنی بر ورود اکثر مردم به بازار های با رونق وال استریت، اجرایی نشده است و همچنان فاصله زیادی تا به وقوع پیوستن این موضوع باقیمانده است.

بعد از گذشت 6 سال از ورود اوباما به کاخ سفید، باید گفت ورود به بازار های وال استریت برای خیلی ها، دست نیافتنی تر هم شده است و قدرت اقتصاد به یک طیف خاصی، محدود تر هم شده است.»

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: «ما هر روز شاهد افزایش شمار بیکاران هستیم و شمار زیادی از مردم آمریکا بیش از پیش به دریافتی های دولتی و سوبسید ها، نیازمند تر می شوند.

از طرفی در زمینه تحصیل و آموزش نیز مشکلات اقتصادی گریبان بسیاری از جوانان آمریکایی را گرفته است و اکنون نسل جوان در آمریکا با مشکلات بدهی بزرگ تری نسبت به قبل دست و پنجه نرم می کنند و بازار کار و اشتغال اصلا برای آنها فراهم نمی باشد.»

این روزنامه در ادامه نوشت: «در سال های اخیر وام های دانشجویی به شدت افزایش یافته اند و به طور کلی بدهی دانشجویان آمریکایی به بانک های آمریکا از یک ترلیون دلار نیز فراتر رفته است.

هر چند که اقتصاد آمریکا از نگاه رئیس جمهور آمریکا بهبود یافته است و به طور کلی بیکاری کاهش یافته است و تولید ناخالص ملی آمریکا افزایش یافته، اما اقتصاددانان می گویند این آمار های دل خوش کننده باعث شده است که ماسکی بر روی بسیاری از نگرانی های اقتصادی کشیده بشود.

 اقتصاددانان آمریکایی بر این باورند که  شمار زیادی از مردم آمریکا، به طور کلی بازار کار را رها کرده اند و بسیاری از کمپانی های آمریکایی موجودی  مالی آنها کاهش یافته و بسیاری از تجار وال استریت نیازمند کمک های دولتی هستند تا بتوانند به تجارت خود ادامه دهند.»

این روزنامه در پایان نوشت: «بررسی های موسسه پیو در سال 2013 نشان داد که در آمریکا، افراد ثروتمند در حال ثروتمند تر شدن و فقیران در حال فقیرتر شدن هستند و این امر در زمان برنامه اقتصادی اوباما برای بهبود اقتصاد آمریکا شکل گرفته است.

اکنون با نگاه کلی متوجه خواهیم شد که تمام قشر ها در آمریکا از ثروتمند گرفته تا فقیر نیازمند کمک های دولتی هستند، و باید دید آیا اوباما می تواند در طول دو سال باقیمانده ای که در کاخ سفید است، این رویه را تغییر دهد یا نه.»

کد N659482

وبگردی