آفتاب
خضری در گفت‌وگو با ایسنا:

سکوت نسبت به تحریم برگزاری میلاد پیامبر(ص) دست کمی از عملکرد داعشی‌ها ندارد

سکوت نسبت به تحریم برگزاری میلاد پیامبر(ص) دست کمی از عملکرد داعشی‌ها ندارد

یک عضو فراکسیون اهل سنت با تاکید بر این‌که «گروهک‌هایی همچون القاعده، داعش و سلفی‌ها به دنبال براندازی اسلام هستند نه تقویت آن» گفت: کسانی که نسبت به تحریم برگزاری میلاد پیامبر(ص) سکوت می‌کنند دست کمی از داعشی‌ها ندارند.

رسول خضری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با تبریک میلاد پیامبر و هفته وحدت، به تحریم میلاد پیامبر(ص) از سوی مفتی‌های سعودی و داعشی‌ اشاره و اظهار کرد: ریشه این افراط استکبار و صهیونیسم است و آن‌ها ساخته و پرداخته صهیونیستم هستند.

وی ایران اسلامی را سردمدار ایجاد وحدت در سطح جهان اسلام دانست و با یادآوری این‌که «هفته وحدت از 12 و 17 ربیع‌الاول برگزار می‌شود» خاطرنشان کرد: شروع این هفته همزمان با آغاز روز 12 ربیع‌الاول پیام بزرگی به دنیا مخابره می‌کند.

وی با بیان این‌که «اتحاد ملی و اتحاد امت اسلامی و تشکیل امت واحده جزو آرمان‌های اصلی امام راحل بوده است» گفت: جمهوری اسلامی پرچمدار تشکیل امت واحده در سطح دنیای اسلام است اما در مقابل گروه‌های القاعده، داعش و سلفی‌ها به دنبال براندازی اسلام تا تقویت اسلام هستند.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی به اقدامات داعش اشاره و خاطرنشان کرد: داعشی‌ها ظرف یکی دو سال اخیر با در دست داشتن پیشرفته‌ترین ادوات و ابزارهای جنگی اقدامات جنایتکارانه‌ای انجام دادند که تمامی آن‌ها گواه از حمایت اسرائیل، آمریکا و انگلیس دارد. داشتن هزاران حامی با اصالت انگلیسی، فرانسوی، آمریکایی و سایر کشورها نشان دهنده پشت پرده ماجراست.

وی گفت: اگر داعشی‌ها واقعا دغدغه اسلام داشتند می‌دانستند دشمن واقعی اسلام اسرائیل است پس به آن‌جا حمله کرده و تکلیف اسرائیل را مشخص می‌کردند.

وی با تاکید بر این‌که «القاعده، داعش و سلفی‌ها زاییده صهیونیسم هستند» گفت: آن‌ها برای ایجاد تفرقه، اختلاف و فتنه بین مسلمانان به وجود آمده و هدف دیگری را دنبال نمی‌کنند.

خضری در مورد سکوت سران عربستان نسبت به فتوای مفتی‌های سعودی برای تحریم میلاد پیامبر(ص)، گفت: کسانی که سکوت می‌کنند دست کمی از داعشی‌ها ندارند چون سکوت به منزله رضایت است. هر مسلمانی باید از اسلام و دیانتش به صورت شفاف دفاع کرده و مقابل این افراد بایستد.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر جهان اسلام را به دو قطب سازش و مقاومت تبدیل کنیم وادادگان استکبار و بازیگران آمریکا و صهیونیسم در قطب سازش قرار گرفته و کسانی که با استکبار مقابله می‌کنند در قطب مقاومت قرار می‌گیرند؛ بنابراین تکلیف همه در جهان اسلام مشخص است.

وی همچنین با طرح پیشنهادی گفت: اهل سنت 12 ربیع‌الاول را به عنوان روز تولد پیامبر(ص) جشن می‌گیرند. پیشنهاد ما این است که مسئولان نظام این روز را در مناطق سنی‌نشین تعطیل اعلام کنند. قطعا این رویکرد به اتحاد ملی بیشتر کمک می‌کند. این خواسته اهل سنت است که امیدواریم به گوش مسئولان برسد. قضیه‌ای که زمان آقای خاتمی مطرح شد اما مسکوت ماند.

انتهای پیام

کد N659185

وبگردی