آفتاب

عباس: پیش‌نویس قطعنامه فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت می‌بریم

عباس: پیش‌نویس قطعنامه فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت می‌بریم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، فلسطین مساله ارایه دوباره پیش‌نویس قطعنامه پایان اشغالگری اسرائیل به شورای امنیت را با اردن و کشورهای عربی مورد بررسی قرار می‌دهد؛ پیش‌نویسی که هفته گذشته تصویب نشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در افتتاحیه همایش یادبود قدس که با حضور ایاد مدنی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در رام‌الله تشکیل شد، اعلام کرد: ما همچنان در تصمیم خود برای ارائه پیش‌نویس قطعنامه پایان اشغالگری اسرائیل به شورای امنیت ثابت قدم هستیم تا اینکه بالاخره همگان ما را به عنوان کشوری که تحت اشغالگری اسرائیل است، به رسمیت بشناسند.

پیشتر نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان اعلام کرد که تشکیلات تصمیم دارد بار دیگر پیش‌نویس قطعنامه پایان اشغالگری را به شورای امنیت ببرد.

پیش‌نویس قطعنامه فلسطینی‌ها با وتوی آمریکا و استرالیا و با کسب تنها 8 رای موافق نتوانست آراء مورد نیاز (9 رای) را در شورای امنیت کسب کند.

فلسطینی‌ها در پیش‌نویس این قطعنامه برقراری صلح با رژیم صهیونیستی و عقب‌نشینی این رژیم از اراضی اشغالی آن هم تا سال 2017 میلادی را خواستار شدند.

ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل درخواست پیوستن فلسطین به دادگاه کیفری بین‌المللی را پس از امضای آن توسط محمود عباس تحویل گرفت.

این اقدام فلسطین در پاسخ به رد پیش‌نویس قطعنامه در شورای امنیت به ویژه پس از تهدیدات آمریکا مبنی بر جریمه مالی تشکیلات خودگردان فلسطین مطرح شد.

پیوستن به دادگاه بین‌المللی کیفری برای فلسطینیان این امکان را فراهم می‌کند تا تمام مسوولان اسرائیلی را به علت نقش خود در جنگ‌های اخیر غزه به این دادگاه بکشانند.

انتهای پیام

کد N659176

وبگردی