آفتاب
نفر دوم رشته قرائت مسابقات دانشجویان:

قاری ایرانی تلاوت زیبایی در مرحله نهایی مسابقات ارائه داد

قاری ایرانی تلاوت زیبایی در مرحله نهایی مسابقات ارائه داد

قاری مصری و نفر دوم رشته قرائت پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان گفت: من تمامی تلاش خود را برای کسب رتبه نخست قرائت انجام دادم، اما قاری ایرانی تلاوت زیبایی در مرحله نهایی مسابقات ارئه داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) محمود کمال الدین النجار که برای نخستین بار است در مسابقات بین‌المللی قرآن مصر شرکت می‌کند، افزود: وحید خزایی، قاری ایرانی در این مسابقات قرائت زیبایی ارائه داد و در کل سطح شرکت‌کنندگان در رشته قرائت بالا بود، اما برخی متسابقین به تمرین، ممارست و تلاش بیشتری نیاز داشتند.

وی با اذعان به سطح بالای قرائت قاریان ایرانی در عین حال گفت: باید بپذیریم که هنوز قاریان مصری قوی‌تر از قراء سایر کشورها هستند.

وی حضور و سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم افتتاحیه این مسابقات و سازماندهی و اجرای دقیق این رقابت‌های قرآنی و برنامه‌های جانبی آن را بیانگر اهتمام ویژه مسئولان ایرانی به مسابقات بین‌‎المللی قرآن دانشجویان مسلمان دانست و از برنامه های حاشیه‌ای مسابقات ابراز رضایت کرد و گفت: در مدت حضور در ایران برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان از موزه‌ها، اماکن تاریخی، هنری و برخی مؤسسات و مراکز قرآنی ایران بازدید کردیم که برای من بسیار جذاب و خاطره‌انگیز بود.

محمود کمال الدین النجار در ادامه برخورد مردم ایران با قاریان و حافظان شرکت‌کننده در مسابقات را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: جوانان ایرانی بسیار با ادب و خوش برخورد هستند.

نماینده مصر در رشته قرائت در ‌پایان، اجرای برنامه‌های دینی و قرآنی در کشورهای اسلامی و اهتمام به قرآن و نشر فرهنگ قرآنی میان جوانان را از راه‌های مهم برای مقابله با چالش‌های معاصر جهان اسلام به ویژه افکار و اندیشه‌های افراطی دانست.

انتهابی پیام

کد N658902

وبگردی