آفتاب
آیت‌الله صفایی بوشهری:

نقشه جامع و دانش بنیان مبارزه با فساد تدوین شود

نقشه جامع و دانش بنیان مبارزه با فساد تدوین شود

بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: نقشه جامع و دانش بنیان مبارزه با فساد تدوین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر یکشنبه در نشست با مسئولان سازمان بازرسی کشور اظهار داشت: یکی از مهمترین عواملی که منجر به بروز فساد می‌شود، نبود بنیه اعتقادی و دینی در انسان است.

وی با بیان اینکه انسان بدون تربیت دینی به سمت مسائل دنیوی و مادی کشانده می‌شود، تاکید کرد: باید فرهنگ‌سازی مناسبی برای سلامت زندگی انجام شود و این مهم در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، علمی و فناوری انجام شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم انجام کار کارشناسی در زمینه مبارزه با فساد، اذعان داشت: تدوین نقشه جامع مبارزه با فساد بسیار مهم است که باید به صورت دانش بنیان طراحی شود.

وی با تاکید بر لزوم طراحی و تدوین نقشه جامع مبارزه با فساد در ابعاد گوناگون، اضافه کرد: باید به صورت ریشه‌ای با فساد مقابله شود تا شاهد اثربخش بودن آن باشیم.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه شیوه مبارزه با فساد در کشور کارآمد نبوده است، افزود: مسئولان مبارزه با فساد باید فرا قوه باشند و با تشکیلات مجزا و بدون وابستگی به جایی باشند.

وی با تاکید بر لزوم ارائه آموزش های مقابله با فساد از دوران کودکی به فرزندان، تصریح کرد: باید ریشه‌ها در زمینه مبارزه با فساد مورد بررسی قرار بگیرد و نقشه دانش بنیان مبارزه با فساد طراحی و تدوین شود.

کد N658893

وبگردی