آفتاب
حجت الاسلام صالحی منش:

مطالبات مراجع عظام تقلید در اولویت کاری مسئولان کشور باشد

مطالبات مراجع عظام تقلید در اولویت کاری مسئولان کشور باشد

قم - استاندار قم مطالبات مراجع و آیات عظام از اعضای هیئت دولت را مورد توجه قرار داد و افزود: این مطالبات باید در اولویت کاری مسئولان کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد صادق صالحی منش در جلسه شورای مشاورین استانداری قم طی سخنانی با اشاره به پیشینه تاریخی روابط دولت‌ها و مراجع عظام تقلید اظهار کرد: هیچ‌گاه رابطه بین دولت و مراجع به این گستردگی نبوده است.

وی با بیان اینکه این ارتباط باید در سال‌های آتی مترقی باشد، مطالبات مراجع و آیات عظام از اعضای هیئت دولت را مورد توجه قرار داد و افزود: این مطالبات باید در اولویت کاری مسئولان کشور باشد.

استاندار قم با بیان اینکه شورای راهبردی دولت و دفا‌تر مراجع عظام تقلید نیز در راستای گسترش تعاملات ایجاد شده است افزود: طی جلسه‌ای که تا پایان امسال برگزار خواهد شد، گزارشی از فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان ارائه خواهیم داد و دغدغه‌های مراجع عظام را دریافت خواهیم کرد.

وی ایجاد تحول در فرهنگ عمومی و اسلامی شدن کشور را خواسته همه مراجع عنوان و خاطرنشان کرد: دولت باید ضمن اتخاذ برنامه‌های کار‌شناسی و عملیاتی در این رابطه، گزارش فعالیت‌های خود را به دفا‌تر مراجع تقلید ارائه دهد.

حجت الاسلام صالحی منش به مسئله حجاب و عفاف در استان قم نیز اشاره کرد و افزود: این امر به عنوان یکی از برنامه‌های مهم بنده در سال آتی مطرح خواهد بود.

استاندار قم در ادامه با اشاره به زائرپذیری قم در ایام مختلف سال خاطرنشان کرد: مساجد بین راهی و داخل شهری قم باید ضمن فراهم نمودن زمینه عبادت زائرین در ایام سال، در عید نوروز به صورت شبانه روزی فعالیت نمایند.

وی برخی پروژه‌های بزرگ صورت گرفته طی یک سال گذشته ازجمله آزادراه قم - گرمسار و مرکز کنترل ترافیک استان را مورد توجه قرار داد و افزود: ضلع شرقی حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) نیز از طرح‌های متوقف شده‌ای بود که با پیگیری‌های بسیار و دریافت ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار، تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

کد N658835

وبگردی