آفتاب

انرژی هسته‌ای بی‌آلاینده‌ترین و غنی‌ترین منبع تولید انرژی است

انرژی هسته‌ای بی‌آلاینده‌ترین و غنی‌ترین منبع تولید انرژی است

برخی از محققان تأکید کرده‌اند که هم‌اکنون انرژی هسته‌ای بی‌خطرترین منبع انرژی برای محیط زیست است که گسترش آن باعث بروز هیچ‌گونه تغییرات آب و هوایی نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه خبری ایندیپندنت انگلیس در گزارشی نوشت: افزایش روزافزون تقاضای انرژی باعث بروز تهدیدات جدی‌تری نسبت به محیط زیست می‌شود مگر آن که جوامع بین‌المللی انرژی هسته‌ای را به عنوان بخش کلیدی تولید انرژی محسوب کرده و از آن استفاده کنند.

هم‌چنین گروه‌های طرفدار محیط زیست مثل گروه‌های دوستان زمین و صلح سبز باید دست از مخالفت با ساخت تأسیسات هسته‌ای بردارند.

در نامه سرگشاده‌ای که قرار است ماه آینده در مجله تخصصی گفت‌وگوی زیست‌شناسی به چاپ برسد؛ 65 زیست‌شناس برجسته، شامل رییس انجمن محققان دولت انگلیس درخواست کرده‌اند تا برای جلوگیری از بروز تغییرات آب و هوایی خطرناک در آینده نزدیک؛ ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای افزایش یابد.

در بخشی از این نامه آمده است: از انرژی هسته‌ای باید به عنوان جایگزینی برای سوخت‌های فسیلی مثل نفت،‌ زغال سنگ و گاز استفاده شود. همان‌طور که کاهش منابع تولید کربن دی‌اکسید در بروز تغییرات آب و هوایی بسیار موثر است، کاهش گازهای گلخانه‌یی نیز امر قابل توجهی است؛ گسترش استفاده از انرژی هسته‌ای به زیستگاه‌های مختلف آسیبی نمی‌رساند و روند انقراض گونه‌های مختلف را به شدت کاهش می‌دهد.

هم‌چنین وابستگی به انرژی‌های تجدیدپذیر مثل انرژی خورشید و باد به عنوان جایگزین سوخت‌های فسیلی به دلایلی مانند هزینه‌های بالا، مقیاس پذیری و شرایط آب و هوایی متفاوت در هر منطقه کاملاً غیرمطمئن به نظر می‌رسد.

هم اکنون انرژی هسته‌ای فشرده‌ترین و غنی‌ترین منبع تولید انرژی است.

یک تکه اورانیوم غنی‌شده به اندازه یک توپ گلف برای تأمین انرژی موردنیاز کل زندگی یک فرد کافی خواهد بود که این میزان برابر با 56 تانکر گاز طبیعی و 800 کیسه به بزرگی فیل پر از زغال سنگ خواهد بود.

انتهای پیام

کد N658779

وبگردی