آفتاب

حزب حاکم "مردم" همچنان محبوب‌ترین حزب اسپانیایی‌هاست

حزب حاکم "مردم" همچنان محبوب‌ترین حزب اسپانیایی‌هاست

یک نظرسنجی که نتایج آن امروز (یکشنبه) منتشر شد نشان داد که حزب "مردم" اسپانیا که حزب حاکم این کشور است بر دیگر احزاب سیاسی برتری یافته و توانسته یکی از قدرتمندترین نتایج خود در نظرسنجی‌های اخیر را به دست بیاورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در این نظرسنجی سوسیالیست‌ها و حزب تازه تاسیس چپ گرای پودموس رقابت نزدیکی با حزب مردم اسپانیا داشته و جایگاه دوم و سوم را کسب کردند.

در این نظرسنجی نشان داده شد که 6 / 28 درصد از شرکت کنندگان به حزب راست میانه‌روی مردم اسپانیا رای خواهند داد.

با این حال این نتیجه بسیار کمتر از نتیجه 6 / 44 درصدی این حزب در انتخابات سال 2011 است که در پی آن اکثریت مطلق را به دست آورد.

حزب مردم متعلق به ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا در طیف راست‌گرای سیاست‌ اسپانیا رقیب قدرتمندی ندارد و یکی ازمشکلات اصلی حزب برخورد با آرای ممتنع است.

در نظرسنجی جدید عنوان شده که یک پنجم از کسانی که در سال 2011 به حزب مردم اسپانیا رای دادند این بار در انتخابات رای ممتنع می‌دهند. انتظار می‌رود اسپانیا اواخر سال جاری میلادی انتخابات پارلمانی برگزار کند.

همچنین در این نظرسنجی مشخص شد که حزب تازه تاسیس پودموس باعث کاسته شدن از آراء حزب سوسیالیست اسپانیا شده است.

براساس این نظرسنجی، سوسیالیست‌ها 4 / 23 درصد از آراء را در انتخابات به دست می‌آورند که به نسبت نتیجه 8 / 28 درصدی انتخابات سال 2011 کاهش نشان می‌دهد. حزب یکساله پودموس نیز با کسب 2 / 23 درصد از آراء در جایگاه سوم قرار می‌گیرد.

از میان کسانی که در انتخابات پارلمانی قبلی اسپانیا به سوسیالیست‌ها رای دادند 7 / 18 درصد اکنون حزب پودموس را انتخاب می‌کند.

این نظرسنجی توسط موسسه ان سی ریبورت و با پرسش از 1600 اسپانیایی از تاریخ 9 تا 30 دسامبر انجام شده است.

انتهای پیام

کد N658756

وبگردی