آفتاب
امروز بررسی شد؛

دستگیری و برخورد با سارقان مسلح استان اصفهان در کمیسیون امنیت ملی

دستگیری و برخورد با سارقان مسلح استان اصفهان در کمیسیون امنیت ملی

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست امروز خود، موضوعات مختلفی از جمله بررسی دستگیری و برخورد با سارقان مسلح استان اصفهان را در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ابتدای جلسه امروز عملیات موفقیت آمیز نیروی انتظامی در برخورد و دستگیری سارقین مسلح در استان اصفهان با حضور مسئولین نیروی انتظامی مورد بررسی قرار گرفت و حیدرپور، نماینده کمیسیون در بررسی ماجرای مذکور بحث مفصلی انجام داد.

در ادامه کمیسیون از اقدامات و عملیات های موفقیت آمیز ناجا در برخورد با سارقین و بر هم زنندگان امنیت جامعه تقدیر کرد.

همچنین در این جلسه گزارش حادثه انفجار کورموش سرپل زهاب که منجر به شهادت دو فرزند و همسر یک خانواده شده نیز در کمیسیون قرائت شد و بر جمع آوری مین ها و گلوله های باقیمانده تاکید شد.

نقوی حسینی گفت: کمیسیون در ادامه جلسه، مجددا به مسائل استان سیستان و بلوچستان پرداخت و بر ضرورت و پیگیری مسائل استان تاکید کرد.

در ادامه بحث امروز، اعتبارات و بودجه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز مورد بررسی قرار گرفت.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع گفت: حدود 86 درصد اعتبارات حوزه دفاع، هزینه امور جاری و حفظ وضع موجود می شود و این در حالی است که فرسودگی تجهیزات و امکان از مشکلات اصلی است.

این در حالی است که بودجه حوزه دفاع کشور کمتر از 7درصد بودجه عمومی است که نسبت به حتی کشورهای منطقه سطح پائین تری  را شامل می شود.

وی با اشاره به مجوز خرید سربازی توسط سربازان غایب ده سال قبل گفت: در این ارتباط کمیته ای تشکیل شده که ضوابط و قواعد نحوه اجرا را تصویب و اعلام خواهد کرد.

 

کد N658739

وبگردی